PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Katowice: utrudnienia przy budowach centrów przesiadkowych

  • PAP/JS    3 lipca 2018 - 18:36
Katowice: utrudnienia przy budowach centrów przesiadkowych
Chodzi o dwa z czterech budowanych obecnie centrów przesiadkowych w Katowicach, pod nazwami: Sądowa i Zawodzie (fot. pixabay.com)

Wprowadzenie ograniczeń ruchu w pobliżu miejsc budowy dwóch centrów przesiadkowych w Katowicach, zapowiedział tamtejszy magistrat. W centrum zamknięte zostaną ulice Sądowa i częściowo Sobieskiego; w dzielnicy Zawodzie zwężone będą ulice 1 Maja i Krakowska.




  • W związku z budową węzła Sądowa w poniedziałek 9 lipca z ruchu zostaną wyłączone (do 15 września br.) ul. Sądowa i ul. Jana III Sobieskiego - na wysokości inwestycji.
  • Przy budowie węzła Zawodzie już w nocy z piątku na sobotę - z 6 na 7 lipca - wprowadzone zostanie zwężenie ulic 1 Maja i Krakowskiej.
  • W Katowicach trwa jeszcze budowa dwóch innych centrów przesiadkowych. Pierwsze, niewielkie, przy dworcu kolejowym w dzielnicy Ligota, powinno być oddane do użytku jeszcze w tym roku.

Chodzi o dwa z czterech budowanych obecnie centrów przesiadkowych w Katowicach, pod nazwami: Sądowa i Zawodzie. Umowę na budowę węzła Sądowa miasto podpisało w drugiej połowie lutego br.; umowę z wykonawcą węzła Zawodzie - w drugiej połowie listopada ub. roku.

W związku z budową węzła Sądowa w poniedziałek 9 lipca z ruchu zostaną wyłączone (do 15 września br.) ul. Sądowa i ul. Jana III Sobieskiego - na wysokości inwestycji. Dla samochodów w tym czasie będzie obowiązywał objazd ulicami Gliwicką i Goeppert-Mayer. Autobusy obsługujące przystanek na Placu Wolności i jadące stamtąd do podziemnego dworca autobusowego i ul. Mikołowskiej będą kierowane ulicami 3 Maja i Słowackiego.

"Ruch autobusów w zmienionej organizacji ruchu będzie utrzymany do końca budowy. Na obecnym etapie lokalizacje przystanków nie ulegają zmianie" - wskazała w przesłanej PAP informacji rzeczniczka urzędu miasta Ewa Lipka.

Przy budowie węzła Zawodzie już w nocy z piątku na sobotę - z 6 na 7 lipca - wprowadzone zostanie zwężenie ulic 1 Maja i Krakowskiej. Ruch zostanie poprowadzony jednym pasem w każdą stronę. Przeniesione w rejon zajezdni zostaną też obecne przystanki komunikacji miejskiej (co może wiązać się z korektami rozkładów jazdy). Obie te zmiany będą obowiązywały do zakończenia inwestycji.

Węzeł Sądowa w centrum miasta, który za 56,9 mln zł realizuje Budimex, ma umożliwiać przede wszystkim przesiadki z autobusów komunikacji miejskiej na dalekobieżne. Węzeł ten będzie funkcjonował ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego, mieszcząc m.in. parking dla ok. 50 samochodów. Budowa powinna zostać zrealizowana jeszcze przed końcem 2019 r.

Węzeł Zawodzie, budowany przez konsorcjum firm ZUE i Unibep za 66,4 mln zł, zastąpi dotychczasową pętlę tramwajową w dzielnicy o tej nazwie. Ma służyć głównie przesiadkom z autobusów i samochodów na liczne linie tramwajowe kursujące stamtąd do centrum miasta. Zapewni 275 miejsc dla samochodów. Ta inwestycja powinna być gotowa jesienią 2019 r.

W Katowicach trwa jeszcze budowa dwóch innych centrów przesiadkowych. Pierwsze, niewielkie, przy dworcu kolejowym w dzielnicy Ligota, powinno być oddane do użytku jeszcze w tym roku. Prace przygotowawcze trwają na budowie węzła w Brynowie, który obsługując południową część miasta - ruch napływający od strony m.in. Mikołowa - ma zapewniać przesiadki z autobusów i samochodów (parking na ok. 450 miejsc) na zmierzające stamtąd do centrum tramwaje.

Węzeł Sądowa jest jedyną inwestycją I etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych dotowaną z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Pozostałe trzy węzły (Ligota, Brynów i Zawodzie) wspierają środki Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - z puli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

W drugim etapie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły park&ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna - położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.