PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Koronawirus zamyka drzwi urzędów. "Korzystajcie z ePUAP"

  • AW    11 marca 2020 - 17:25
Koronawirus zamyka drzwi urzędów. "Korzystajcie z ePUAP"
Urząd Gminy Świdnica to niejedyny urząd, który zaleca mieszkańcom, by swoje sprawy załatwiali w miarę możliwości on-line (fot. UG Świdnica)

- Dbając o zdrowie i bezpieczeństwo klientów uprzejmie prosimy o składanie dokumentów poprzez platformę ePUAP, drogą elektroniczną, a wszelkie pytania kierować na adres poczty elektronicznej - informuje Urząd Gminy Świdnica. To nie jedyny urząd, który zaleca mieszkańcom, by swoje sprawy załatwiali w miarę możliwości on-line. Także dlatego, że urzędnicy - rodzice będą brać dni wolne związane z opieką nad dziećmi.




- W trosce o dobro innych klientów, jak również pracowników ich obsługujących zwracamy się z apelem o ograniczenie wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum – apeluje świdnicki urząd gminy.

W ramach przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków wójt gminy Świdnica oraz zastępca wójta gminy będą udzielali informacji wyłącznie telefonicznie (w każdy wtorek w godz. od 10.00 do godz. 16.00).

Dla tych, którzy nie mogą skorzystać z kontaktu on-line, pozostawiono jednak możliwość kontaktu bezpośredniego

fot.gmina.swidnica.pl fot.gmina.swidnica.pl

Ze względu na koronawirusa w urzędzie warszawskiej Pragi-Północ zarówno mieszkańcy, jak i radni będą mieli dostęp tylko do pierwszego piętra budynku. Obsługa mieszkańców w dużej mierze będzie prowadzono telefonicznie i mailowo. Przez 21 dni nie odbędą się też m.in. posiedzenia rady dzielnicy.

Także Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego wprowadził środki profilaktyczne w związku z rozwojem zarażeń koronawirusem (COVID-19).

- Jesteśmy do państwa dyspozycji. Ze względów państwa bezpieczeństwa prosimy o ograniczenie wizyt w urzędzie miasta wyłącznie do spraw, które tego wymagają – apelują urzędnicy z Piotrkowa.
Mieszkańcy wszystkie sprawy będą mogli załatwiać w Punktach Informacyjnych Biura Obsługi Mieszkańców.

- W tym miejscu będziemy składać wszystkie pisma, aby ograniczyć przemieszczanie się mieszkańców po budynkach Urzędu Miasta. W razie potrzeby urzędnicy będą schodzić do klientów do punktów informacyjnych – wyjaśnia Bogdan Munik, sekretarza miasta.

Klientów będą przyjmować urzędnicy w referacie komunikacji, kasach, referacie ewidencji ludności, USC (w ograniczonym stopniu).

Urząd Stanu Cywilnego do odwołania bezpośrednio obsługuje klientów wyłącznie w sprawach: rejestracji dziecka urodzonego, rejestracji zgonu, zawarcia małżeństw.

W sprawach przyjęcia zapewnienia do zawarcia małżeństwa cywilnego lub wyznaniowego oraz wydawania zaświadczeń klienci będą przyjmowani po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym, mailowym lub przez e-PUAP.

- Prosimy o kontaktowanie się z urzędem za pośrednictwem internetu, wykorzystując platformę ePUAP lub telefonicznie. Osoby, które chcą dokonać płatności, mogą to zrobić za pomocą przelewów elektronicznych – mówi Bogdan Munik.

Sekretarz zwraca też uwagę na to, że z uwagi na absencje pracowników (związane z koniecznością opieki na dziećmi po zamknięciu placówek opiekuńczo-wychowawczych) krócej będzie pracowało Biuro Obsługi Mieszkańców.

Czytaj też: Zamknięte placówki oświatowe i co dalej? Są zalecenia dla mieszkańców

- Zachęcamy do bieżącego śledzenia stron internetowych Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego, na których publikowane są aktualne komunikaty wraz z zaleceniami oraz stosowanie się do tych wytycznych – informuje UM w Piotrkowie Trybunalskim.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.