PARTNERZY PORTALU

Krajowa Polityka Miejska. Eksperci proponują zmianę modelu

  • Aneta Kaczmarek    19 października 2020 - 13:15
Krajowa Polityka Miejska. Eksperci proponują zmianę modelu
Według autorów koncepcji miasta małe nie powinny być bezpośrednio podmiotem polityki miejskiej, ale raczej regionalnej oraz rozwoju obszarów wiejskich (fot. Shuttersrock)

Depopulacja, suburbanizacja, starzenie się ludności i polaryzacja gospodarcza - w ocenie ekspertów należą do najistotniejszych wyzwań, jakie stoją przed polskimi samorządami. Obserwatorium Polityki Miejskiej IRMiR opublikowało raport zawierający zalecenia, które mogą ukierunkować prace nad polityką państwa wobec miast. Publikacja jest efektem prac ekspertów z całej Polski i wniosków z konsultacji.




  • Polskie metropolie, choć rozwijają się dynamicznie, wciąż odstają od światowych liderów. A miasta, które nie uczestniczą bezpośrednio w globalnym wyścigu, nie powinny zostać pozostawione same sobie.
  • Głównym wyzwaniem dla polskich miast jest depopulacja, suburbanizacja, starzenie się ludności i polaryzacja gospodarcza.
  • Eksperci zajmujący się polityką miejską postulują przyjęcie modelu globalizacyjno-równoważącego. Na czym on polega? 
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • transport zbiorowy ważny, 2020-10-20 12:29:31

    "zrównoważenia mobilności miejskiej - poprzez radykalne jej ograniczenie z wykorzystaniem samochodu - na rzecz efektywnego transportu zbiorowego oraz ruchu rowerowego i pieszego" - To jest trochę przegięcie, bo o ile można zrozumieć np. działania mające na celu ograniczenie transportu indy...widualnego(samochodowego) na rzecz zastąpienia go komunikacją miejską( dążąc skrupulatnie i stale, wytrwale do jej polepszania i usprawniania) oraz taksówkami tak podporządkowywanie przestrzeni miejskich niemalże w całości rowerzystom i pieszym to ewidentne działanie cofające w rozwoju - w dobie wielu udogodnień komunikacyjnych nikt zdrowy na umyśle spiesząc się do szkoły/pracy nie wybierze roweru, hulajnogi nie wspominając już o pójściu całkowicie na piechotę. Ograniczenie ruchu samochodowego - ależ owszem czemu nie, jednakże na rzecz właśnie efektywnej, solidnej komunikacji miejskiej z prawdziwego zdarzenia, a jak ktoś tego nie lubi to może taksówką podjechać, zaś rowery, hulajnogi i poruszanie się pieszo powinny być tymi mniej popularnymi, bardziej marginalnymi formami lokomocji, z racji faktu, że nie są to najwygodniejsze formy przemieszczania się, można je więc traktować bardziej rekreacyjnie, wypoczynkowo, jednakże kluczem do ograniczenia samochodów powinna być właśnie komunikacja miejska - jej efektywne układanie tras, dopasowywanie częstotliwości, taboru itp itd  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!