Łódź: Politechnika koordynuje międzynarodowy projekt za ok. 300 tys. euro
Projekt "A model for Interactive (A)Synchronous Learning in Online STEM Education e-CLOSE", otrzymał dofinansowanie w wysokości niemal 300 tys. euro - najwyższe, jakie przyznano w rozstrzygniętym konkursie ogłoszonym w ramach programu Erasmus+ Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego.
"Pandemia i przejście do świata wirtualnego z różnych powodów spowodowała zamknięcie się studentów za zasłoną ekranu komputera, czemu często towarzyszy spadek motywacji do aktywnego uczestniczenia w zajęciach. Projekt ma sprostać dominującemu wyzwaniu kształcenia online, jakim jest nawiązanie dynamicznej interakcji między nauczycielem a studentem, tak ważnej dla efektywności procesu edukacji" - podkreśliła dyrektorka Centrum Współpracy Międzynarodowej PŁ dr inż. Dorota Piotrowska.
Jednym z celów będzie opracowanie wirtualnego systemu nadawania mikrokwalifikacji, które student będzie mógł zdobywać dodatkowo w trakcie studiów. Studenci zostaną też zaproszeni do eksperymentalnego zadania - tzw. mentoringu odwróconego, polegającego na wcieleniu się w rolę mentora dla swoich nauczycieli, z zakresu nowoczesnych narzędzi i komunikatorów wirtualnych.
Liderem projektu jest Centrum Współpracy Międzynarodowej Politechniki Łódzkiej, a oprócz łódzkiej uczelni uczestniczyć w nim będą: University of Applied Sciences in Saarbrücken (Niemcy), University of Alcalá (Hiszpania) i University of Aveiro (Portugalia).
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.