PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódzkie, awarie: Ponad 3 tys. odbiorców bez prądu po śnieżycach

  • PAP/AT    21 kwietnia 2017 - 11:08
Łódzkie, awarie: Ponad 3 tys. odbiorców bez prądu po śnieżycach
Awarii zostały spowodowane wiatrem i opadami śniegu (fot.pixabay)

W piątek (21 kwietnia) bez prądu po awariach w woj. łódzkim pozostaje jeszcze ponad 3,1 tys. odbiorców - poinformował dyżurny Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Łodzi.




• Ponad 3,1 tys. odbiorców w woj. łódzkim nie ma prądu.

• To skutek awarii spowodowanych wiatrem i opadami śniegu z wtorku (18 kwietnia) na środę (19 kwietnia).

• Nadal trwa usuwanie awarii.

Z powodu awarii linii energetycznych i stacji zasilania po opadach śniegu i silnych podmuchach wiatru w nocy z wtorku na środę energii elektrycznej pozbawionych było ponad 50 tys. gospodarstw domowych oraz instytucji.

Jak powiedział Piotr Chasikowski z WCZK w Łodzi, w piątek rano bez energii elektrycznej było jeszcze 3104 odbiorców głównie z powiatów radomszczańskiego i piotrkowskiego. 97 stacji transformatorowych było uszkodzonych.

Informacje potwierdzają energetycy. W Oddziale Łódź-Teren nadal trwają prace nad usuwaniem skutków awarii. Rano bez prądu pozostawali odbiorcy w częściach gmin powiatu radomszczańskiego - Dobryszyce, Przedbórz, Gorzkowice, Gomunice oraz mieszkańcy Łęk Szlacheckich w powiecie piotrkowskim.

Czytaj też: Śląskie: Bez dostaw prądu jeszcze 4,3 tys. odbiorców

Starostwo Powiatowe w Radomsku zwraca uwagę, że wiele linii energetycznych przebiega przez lasy. Służby energetyczne zmuszone są położyć tymczasową drogę, aby móc dojechać ciężkim sprzętem do uszkodzonych linii przesyłowych. Tak jest m.in. w gminie Gomunice. Jak powiedział Chasikowski, Centrum otrzymało od wójta tej gminy informację, że 15 słupów energetycznych zostało przewróconych. Aby energetycy mogli się do nich dostać potrzebna będzie wycinka drzew. To na pewno opóźni usunięcie awarii.

W związku brakiem prądu, przez kilkadziesiąt godzin mieszkańcy gminy Kamieńsk byli pozbawieni wody. Jak poinformowano  w Urzędzie Miejskim w Kamieńsku na ten czas zakupiono dwa tiry wody pitnej w 5. litrowych pojemnikach, którą rozdawano mieszkańcom. Po usunięciu awarii energetycznej, woda pojawiła się w kranach w czwartek późnym popołudniem.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.