PARTNER PORTALU
  • BGK

Lotnisko narzędziem do promocji regionu. Ale potrzebny operator

  • Tomasz Klyta    10 stycznia 2020 - 15:25
Lotnisko narzędziem do promocji regionu. Ale potrzebny operator
Lotnisko Katowice Airport może być dobrym narzędziem do promocji regionu (fot. twitter/Katowice Airport)

Słabością Śląska jest to, że 15 dużych miast nie potrafi ze sobą współpracować, kiedy każde z nich ma coś do zaoferowania - powiedział Artur Tomasik, prezes Związku Portów Regionalnych. Chodziło mu o promocję całego regionu za pośrednictwem jednego, solidnego operatora. Mógłby on korzystać m.in. z lotniska Katowice Airport, przez które tylko w 2019 r. przewinęło się ponad 4,8 mln osób. Zdaniem Artura Tomasika obecnie ten potencjał nie jest wykorzystywany.




  • Lotnisko Katowice Airport może być lepiej wykorzystywane do promocji Śląska zarówno w aspektach biznesowych, jak i kulturalnych.
  • Obecnie brakuje jednak jednego "operatora", który zepnie w całość ofertę kulturalną i biznesową oraz zaprezentuje ją w nowoczesnej i atrakcyjnej formie.
  • Taki operator musiałby działać na bardzo szerokim polu i współpracować z samorządami, inwestorami czy placówkami kulturalnymi.

W Katowicach odbyło się drugie "Spotkanie Kultury z Biznesem". Spotkania mają być krokiem do nawiązania relacji pomiędzy środowiskami kultury i biznesu. Uczestnicy starają się m.in. odpowiedzieć na pytania dotyczące zakresu i formy współpracy oraz ewentualnych mechanizmów finansowania.

Spotkanie kultury z biznesem w Katowicach(fot. Michał Oleksy/PTWP) Spotkanie kultury z biznesem w Katowicach(fot. Michał Oleksy/PTWP)

Jak powiedział Artur Tomasik, który był jednym z prelegentów spotkania, Śląsk nie wykorzystuje swojego potencjału kulturalnego oraz biznesowego przez brak współpracy pomiędzy miastami. Jego zdaniem jest to przyczyną ciągłego kojarzenia regionu z industrialną przeszłością mimo trwającej zmiany wizerunku. Zaliczył do niej m.in. salę Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach czy całą katowicką Strefę Kultury. Wymienił także śląskie teatry czy Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego.

- W 2017 r. Tarnowskie Góry znalazły się na liście UNESCO. Niemal każdego miesiąca odwiedzają to miasto turyści z Japonii. Niestety lądują w Krakowie, a na Śląsk przyjeżdżają tylko po to, żeby zobaczyć tarnogórskie podziemia. Potem jadą zwiedzać Kraków i to z tamtejszego lotniska wracają do swojego kraju - powiedział Artur Tomasik. - Małopolska ma oczywiste zalety. Krakowski rynek, Wieliczka i okolice. Ale nikt nic nie robi, żeby tych turystów ściągnąć do Katowic i pokazać na przykład NOSPR. My - jako lotnisko - możemy konkurować z Balicami. Jednak żeby konkurować z krakowskim rynkiem, potrzebujemy solidnego partnera - dodał.

Artur Tomasik, prezes GTL Katowice(fot. Michał Oleksy/PTWP) Artur Tomasik, prezes GTL Katowice(fot. Michał Oleksy/PTWP)

Jego zdaniem lotnisko Katowice Airport może być wykorzystane do promocji regionu, jednak zarząd lotniska nie zrobi tego sam. Musiałaby to być jednak interaktywna i nowoczesna promocja, aby zachęcić pasażerów lotniska do "posłuchania czy zobaczenia". 

- My odpowiadamy za bezpieczeństwo pasażerów i ich obsługę. Ale jesteśmy otwarci na współpracę. Możemy udostępnić miejsce, przez które co roku przewijają się miliony ludzi - mówił Artur Tomasik. - Zbliża się okrągła rocznica wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau. Na lotnisku pojawi się wiele międzynarodowych delegacji, z głowami państw na czele. Właśnie takie momenty trzeba wykorzystywać.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Piotr, 2020-01-15 06:09:42

    Najlepszym przykładem, jest "drogą śmierci", gdzie czekamy tyle lat na drugi pas !! W innym dużym mieście/aglomeracji byłoby to niemożliwe... O braku połączenia kolejowego z lotniskiem nawet nie wspominam !! Unia chciała dać na początek 200 mln euro, ale PKP dobrej zmiany odmówiło... wy...c się chce !! Oni pamiętają o Śląsku tylko przed wyborami...  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.