PARTNER PORTALU

Mamy najnudniejszą kampanię w historii Warszawy

  • PAP    13 listopada 2014 - 15:14
Mamy najnudniejszą kampanię w historii Warszawy

Problemy reprywatyzacji stołecznych nieruchomości i ochrony zdrowia - to tematy, które najczęściej pojawiały się w kampanii wyborczej na prezydenta Warszawy. Nie zabrakło też propozycji budowy strzelnic czy zapowiedzi wprowadzenia darmowej komunikacji miejskiej.




O fotel prezydenta Warszawy ubiega się 11 kandydatów. Są to: starająca się o reelekcję Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), kandydat PiS Jacek Sasin, Sebastian Wierzbicki z SLD Lewicy Razem, rzecznik Twojego Ruchu Andrzej Rozenek startujący z list własnego komitetu, Przemysław Wipler z Nowej Prawicy, kandydatka Zielonych Joanna Erbel, Agata Nosal-Ikonowicz z komitetu Sprawiedliwości Społecznej Piotra Ikonowicza. Kandydatów wystawiły również komitety wyborcze: Demokracji Bezpośredniej - Andrzeja Gorayskiego, Warszawskiej Wspólnoty Samorządowej - Piotra Guziała, Wspólnoty Patriotyzm Solidarność - Zbigniewa Wrzesińskiego, Warszawy dla Rodziny - Mariusza Dzierżawskiego.

Jednak, według mediów, w wyborczym wyścigu liczy się dwoje kandydatów: faworytka - obecna prezydent oraz kandydat PiS; najprawdopodobniej to oni spotkają się w drugiej turze.

Czytaj też: W wyborach wybierzemy około 47 tys. radnych i 2,5 tys. włodarzy

Świadczy o tym m.in. sondaż przeprowadzony 5-9 listopada przez Millward Brown na zlecenie Gazety Wyborczej, według którego Gronkiewicz-Waltz uzyskała 41 proc. poparcia warszawiaków, Sasin - 17 proc., Guział - 6 proc. a Joanna Erbel - 5 proc. 3 proc. badanych poparłoby Wierzbickiego, a 2 proc. - Wiplera. Wyborcza sprawdziła też, jak wyglądałoby poparcie w drugiej turze - obecna prezydent Warszawy uzyskałaby w niej 47 proc. głosów, a Sasin - 27 proc. 14 proc. zadeklarowałoby, że nie zagłosuje w drugiej turze, jeśli wejdą do niej ci kandydaci, 12 nie wie na kogo by zagłosowało.

Podobny sondaż na początku listopada przeprowadził też na zlecenie "Polska The Times" Instytut Badań Rynkowych i Społecznych. Według niego na Gronkiewicz-Waltz zagłosowałoby 46,9 proc. ankietowanych, a na Jacka Sasina - 22,9 proc.

Poparcie dla Gronkiewicz-Waltz zdecydowanie spadło od czasu 2010 r. gdy wygrała w I turze, uzyskując 53,6 proc. głosów i pokonując kandydata PiS Czesława Bieleckiego.

Czytaj też: Prezydenci twardo trzymają się stołków i nie planują ustąpić

Zdaniem politologa UW Rafała Chwedoruka "przewidywania mediów się spełnią" i warszawiacy będą wybierać w drugiej turze między Gronkiewicz-Waltz i Sasinem.

Ekspert ocenił w rozmowie z PAP, że kandydaci zafundowali warszawiakom "najnudniejszą kampanię w historii stolicy". Jego zdaniem, nie była ona emocjonująca, bo rok temu Gronkiewicz-Waltz wygrała w referendum, choć wtedy w jej odwołanie zaangażowało się i PiS, i Guział. Wtedy do urn poszło o 45 tys. ludzi za mało, by referendum było ważne.

"Ponadto w kampanii zabrakło gorących tematów i skandalu. Bo co to za przytyki: że prezydent nieco się spóźniła z otwarciem stacji metra, a jej główny kontrkandydat mieszka w Ząbkach?" - wskazał politolog. Odniósł się w ten sposób do przytyków wobec Sasina, który - choć proponował ulgi dla płacących podatki w stolicy - przyznał się, że płaci je tam, gdzie mieszka, czyli w podwarszawskich Ząbkach.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!