PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Na wrocławskich osiedlach wdrożono elektroniczny system komunikacji z mieszkańcami

  • PAP/JS    24 maja 2018 - 16:35
Na wrocławskich osiedlach wdrożono elektroniczny system komunikacji z mieszkańcami
Do nowej platformy mogą podłączyć się także służby porządkowe czy kryzysowe, które będą mogły wysyłać do mieszkańców komunikaty ostrzegawcze lub informujące m.in. o jakości powietrza w mieście. (fot. pixabay.com)

Na pięciu wrocławskich osiedlach wdrożono elektroniczny system komunikacji z mieszkańcami. Przy użyciu aplikacji mieszkańcy mogą zgłaszać awarie i usterki, a także otrzymywać powiadomienia o zagrożeniach na osiedlu.




System Obsługi Mieszkańca "iMieszkaniec.pl" jest wdrażany od miesiąca. Obecnie z aplikacji mogą korzystać mieszkańcy pięciu wrocławskich osiedli: Powstańców Śląskich, Zielińskiego, Huby, Gaj oraz osiedla Borek, czyli około 40 tysięcy wrocławian. Prace nad systemem trwały ponad trzy lata.

"System daje możliwość połączenia wszystkich kanałów informacji w jednym miejscu. Synonimem bezpieczeństwa dla mieszkańców jest dom. Zależy nam na tym, aby miało ono szeroki wymiar" - powiedział podczas konferencji prasowej wiceprezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Wrocław-Południe i współtwórca platformy Marek Dera.

"Jest to pierwsze narzędzie o takim charakterze w Polsce, tak głęboko zintegrowane, umożliwiające dokonywanie w jednym miejscu wszelkiego rodzaju zgłoszeń. Cechą tego systemu jest interakcyjność - w każdym momencie i na każdym etapie - oraz otwartość, tzn. że wszyscy mieszkańcy mogą się do niego podłączyć" - zaznaczył.

Wrocławianie mogą też w czasie rzeczywistym zapytać, co się dzieje z usterką i kiedy będzie zrealizowana. "Platforma działa sprawnie, z naszych analiz wynika, że realizacja jednego zgłoszenia od mieszkańca to ok. 4 godziny" - dodał Dera.

Zgłoszenia można dokonać poprzez aplikację na telefon "iMieszkaniec.pl". Zostaje ono przekazane przez pracownika spółdzielni do odpowiedniego wykonawcy - konserwatora lub firmy zewnętrznej. Mieszkaniec otrzymuje powiadomienie o przyjęciu zgłoszenia, a także o zakończeniu jego realizacji. Jak podkreślił Dera, wprowadzenie systemu pozwoli na znaczne skrócenie czasu załatwiania zgłaszanych spraw.

Przewodniczący rady nadzorczej SM Wrocław-Południe Mirosław Lach zaznaczył, że system działa też w drugą stronę - od spółdzielni do mieszkańca. "Platforma daje możliwość wysyłania powiadomień ostrzegawczych do mieszkańców w pilnych sytuacjach, jak np. pożar budynku, czy awaria windy. Mieszkaniec nie będzie musiał już nigdzie dzwonić czy zaglądać do Internetu, ponieważ komunikat przyjdzie do niego sam. Zwiększamy tym samym bezpieczeństwo" - mówił Lach.

Do nowej platformy mogą podłączyć się także służby porządkowe czy kryzysowe, które będą mogły wysyłać do mieszkańców komunikaty ostrzegawcze lub informujące m.in. o jakości powietrza w mieście. Platforma przekazuje też komunikaty dostawców wody, ciepła, prądu czy gazu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.