PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

NFZ: nawet kilka tysięcy połączeń dziennie na infolinię ws. koronawirusa

  • PAP    14 marca 2020 - 10:01

Nawet kilka tysięcy połączeń dziennie w sprawie koronawirusa odbierają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta – infolinii NFZ, na której można uzyskać informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Łącznie do piątkowego popołudnia udzielono już 37 tys. porad.




Pod numerem całodobowej Telefonicznej Informacji Pacjenta NFZ działa specjalna infolinia, na której pacjenci mogą uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Z informacji przekazanych PAP przez Narodowy Fundusz Zdrowia wynika, że zainteresowanie infolinią jest bardzo duże. Konsultanci pracują całą dobę, we wszystkie dni tygodnia, włącznie z weekendem.

"Tylko w czwartek konsultanci odebrali 8 tys. połączeń, z czego blisko 5,5 tys. to połączenia związane z koronawirusem" - podkreśla prezes NFZ Adam Niedzielski.

W sumie do piątku do godz. 16 udzielono blisko 37 tys. porad. Najwięcej połączeń wykonywanych jest w godzinach porannych i przedpołudniowych; nawet 80 proc. rozmów na infolinii dotyczy koronawirusa.

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego. Telefoniczną Informację Pacjenta może obsługiwać jednocześnie 100 konsultantów.

NFZ zapewnia, że dokłada wszelkich starań, aby czas oczekiwania na połączenie był jak najkrótszy i aby z porady mogły skorzystać osoby, które potrzebują pilnej informacji o tym, gdzie uzyskać pomoc lub gdzie się zgłosić i co robić w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Pod numerem infolinii można również uzyskać kontakt do placówki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), która w przypadku choroby lub infekcji udzieli teleporady medycznej.

Na stronie Funduszu (www.nfz.gov.pl) zamieszczono odpowiedzi na pytania, jakie pacjenci najczęściej zadają na infolinii.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.