PARTNER PORTALU
  • BGK

Opera Wrocławska szuka dyrektora. Województwo ogłosiło konkurs

  • PAP/AT    10 grudnia 2019 - 12:45
Opera Wrocławska szuka dyrektora. Województwo ogłosiło konkurs
Opera Wrocławska (fot. wikipedia.org/Adam Dziura)

We wtorek (10 grudnia) Zarząd Województwa Dolnośląskiego ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Opery Wrocławskiej. Rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić pod koniec marca 2020 roku.




  • Postępowanie konkursowe na stanowisko dyrektora Opery Wrocławskiej przeprowadzi powołana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego komisja.
  • Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o stanowisko dyrektora Opery muszą m.in. posiadać wykształcenie wyższe magisterskie, 10-letni staż pracy w podmiotach prowadzących działalność w sferze kultury, w tym 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w instytucji kultury.
  • Kandydaci mogą składać oferty do 17 stycznia 2020 r. Zarząd województwa przewiduje, że rozstrzygnięcie konkursu nastąpi pod koniec marca.

We wrześniu Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił decyzję wojewody dolnośląskiego o unieważnieniu odwołania Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego ze stanowiska dyrektora Opery Wrocławskiej i orzekł, że Nałęcz-Niesiołowski został odwołany zgodnie z prawem. Uchwałę o dymisji podjął 25 marca zarząd województwa dolnośląskiego; dzień później wojewoda wstrzymał jej wykonanie. Decyzja wojewody została zaskarżona przez władze województwa do WSA.

Jak poinformował Michał Nowakowski, rzecznik marszałka województwa dolnośląskiego, kandydaci, którzy chcą ubiegać się o stanowisko dyrektora Opery muszą m.in. posiadać wykształcenie wyższe magisterskie, 10-letni staż pracy w podmiotach prowadzących działalność w sferze kultury, w tym 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w instytucji kultury.

"Ponadto, kandydaci muszą przedstawić koncepcję zarządzania Operą Wrocławską na okres 5 sezonów artystycznych, uwzględniającą aktualne warunki finansowe instytucji, plan programowo-artystyczny, w tym zarys repertuaru, strategię pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych dla Opery, wizję rozwoju Opery, plan działań promocyjnych i wizerunkowych na rzecz Opery" - powiedział Nowakowski. Kandydaci muszą też wskazać, czy w przypadku powołania ich na stanowisko dyrektora powołają zastępcę ds. artystycznych.

Postępowanie konkursowe przeprowadzi komisja powołana przez zarząd województwa. Rzecznik wyjaśnił, że konkurs będzie przebiegał dwueatpowo. W pierwszym etapie oferty kandydatów zostaną sprawdzone pod względem formalnym, natomiast w drugim etapie odbędą się rozmowy kwalifikacyjne z wybranymi kandydatami.

Kandydaci mogą składać oferty do 17 stycznia 2020 r. Zarząd województwa przewiduje, że rozstrzygnięcie konkursu nastąpi pod koniec marca.

Nowakowski poinformował też, że pełniąca od września obowiązki dyrektora Opery Wrocławskiej Ewa Koleszko powołała pełnomocnika ds. artystycznych. Stanowisko objęła sopranistka, Aleksandra Kubas-Kruk.

Decyzja zarządu województwa o odwołaniu Nałęcza-Niesiołowskiego to pokłosie raportu Najwyższej Izby Kontroli. W połowie ubiegłego roku NIK w protokole pokontrolnym podała, że dyrektor Marcin Nałęcz-Niesiołowski w 2017 r. zarobił 439,2 tys. zł. Jego wynagrodzenie podstawowe wyniosło ponad 158 tys. zł, a za dyrygowanie w kierowanej przez siebie placówce dostał dodatkowo 315 tys. zł. W ocenie NIK powierzanie dyrektorowi dyrygowania orkiestrą na tak dużą skalę było działaniem niegospodarnym. Jak uznali kontrolerzy, co miesiąc dyrektor dostawał bowiem dodatkowo ponad 26 tys. zł. NIK kwestionował także samą umowę o dzieło, oceniając, że dyrygowanie nie jest dziełem.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (8)

  • Bobowiec Szkodnik, 2019-12-18 13:28:22

    Pan Michał Bobowiec w swojej karierze zarządzania jako ORGANIZATOR pojawił Się w OW tylko jeden i jedyny raz zaraz po odwołaniu Dyrektora MNN. Opowiadał wraz z p. Marszałkiem jak to dyrektor łamał prawo a On ma na celu misje naprawiania instytucji kultury. Tak !!! Mamy to nagrane. To nie jest są ...słowa bez pokrycia.To on nie podziękował nigdy Nam nawet po tym jak 300 osobowy zespół pracował nad największym wydarzeniem operowym - super widowisko Traviata, dlaczego ? Bo nie znając MNN, nie spotykając się na żadnych rozmowach przez rok zarządzania, nie uznaje p. Dyrektora Marcina za partnera do romowy bo jest władza...a kim jest Dyrektor ?? Gniewa się też na normalnych pracowników OW? Żenada, no ale przecież lepiej pochwalić kolegę Janczaka za pseudo wydarzenie pt. Nabucco. Ta naprawa wygląda w ten sposób, ze mamy odwołane 2 premiery, zwalnia się merytorycznych pracowników, lub sami odchodzą. W ich miejsce zatrudniani są pracownicy z nadania bez doświadczenia i nie spełniających podstawowych wymagań; np proszę sprawdzić rekrutację na stanowisko specjalista Ds. Social media: wymagania na stronie OW-wyższe wykształcenie etc... wpływa ok 20 aplikacji, pani Koleszko zatrudnia osobę po szkole zawodowej bez doświadczenia, bez rekrutacji która W instytucji o randze jak OW, była zawsze Standardem. Obecnie zwalnia się kolejnych pracowników, którzy kochają i tworzą ten teatr. Panie Bobowiec gdzie tu są te obietnice, Koleszko to super manager a Sytuacja jest przejściowa ???Skandal.  rozwiń
  • Prawo, 2019-12-17 15:27:26

    W związku z licznymi wypowiedziami Pana Michała Bobowca, członka Zarządu Województwa Dolnośląskiego w środkach masowego przekazu, mającymi formę nieuprawnionych i mijających się z rzeczywistością faktami, dyrektor Opery Wrocławskiej Marcin Nałęcz-Niesiołowski, pragnie kolejny raz stanowczo zaprzeczy...ć stwierdzeniom, które naruszają jego dobra osobiste i autorytet w oczach opinii publicznej. Wbrew wygłaszanym opiniom przez Członka Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Dyrektor Marcin Nałęcz-Niesiołowski, nigdy nie ustalał sam ze sobą stawek wynagrodzeń finansowych za prowadzone spektakle w Operze Wrocławskiej. Taką tezę zawarł w swej wypowiedzi Pan Michał Bobowiec, w wywiadzie opublikowanym na stronie internetowej Gazety Wrocławskiej (Rozmowa. Gasimy pożary, ale myślimy już o sadzeniu nowych drzew). Każdorazowo zgodę na dodatkowe czynności o charakterze artystycznym oraz wysokość honorariów wyrażał organ prowadzący tj. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Co więcej, Pan Michał Bobowiec sam udzielił w/w zgody w dniu 18 grudnia 2018 roku, Lipca 2019 Za nieuprawnione sformułowania, jakoby Dyrektor Marcin Nałęcz-Niesiołowski złamał ustawę o finansach publicznych, oraz ustawę o prowadzeniu i organizacji instytucji kultury. Dowodem tego jest orzeczenie wydane przez Komisję Orzekającą przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu w dniu 11.04.2019 roku.  rozwiń
  • PRAWDA, 2019-12-17 10:02:47

    Cała sytuacja i sprawa, jest pod potrzeby utrzymania kontroli nad zarządzaniem OPERY. Dyrektor miał we wszystkim swoje zdanie, dbając o rozwój artystyczny. Poza tym wszelkie informacje podawane w prasie wycinkowo są niewłaściwe. Zawsze rok finansowy w operze był pozytywny. Wszelkie wskaźniki kwartal...ne raportowane do Organizatora były przyjmowane przez uwag. Wszelkie wskazanie umów na dyrygowanie były za zgodą Organizatora, zgodnie do podpisanego kontraktu, plus statutu OW. Są to praktyki stosowane w innych instytucjach kultury. Obecnie teraz pełnomocnik ds artystycznych p. Aleksandra Kubas Kruk, występuje w dwóch galach . Po zamianie repertuaru. To powstaje pytanie tej Pani wolno, podpisać z OW umowę na występ jako solistki??? Co powie kontrola i Organizator?? Panowie jako Organizator niszczycie uczciwych ludzi kochających Teatr i sztukę. Nikt z Was jako urzędnik nie ma prawa orzekać o winie. Jeszcze Wasze kompetencje tak daleko nie sięgają . Żyjemy w wolnym kraju i organy państwowe orzekają na podstawie dokumentacji. To co uczyniono z kadrą zarządzającą jest zwykłą polityczną chucpą BZ.Ale prawda się obroni tylko czas.  rozwiń

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.