Partner portalu

Opole: Niesłyszący dobrze oceniają wprowadzenie języka migowego do ZUS

  • PAP
  • 21 lutego 2021 - 14:50
Opolski ZUS wprowadził możliwość komunikacji przy pomocy polskiego języka migowego przy e-wizytach. To dobra inicjatywa, której śladem powinny iść inne instytucje publiczne - ocenia Jarosław Duszak, wiceprezes oddziału Polskiego Związku Głuchych w Opolu.

Jak poinformował Sebastian Szczurek, rzecznik regionalny ZUS w Opolu, niesłyszący mogą komunikować się podczas e-wizyt u ubezpieczyciela przy pomocy polskiego języka migowego.

"E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, a taką formę kontaktu wprowadziliśmy w październiku 2020 roku. Codziennie z tej opcji korzysta kilkaset osób. Od połowy lutego nasi klienci mogą umawiać się na konsultacje w polskim języku migowym. Pracownik ZUS będzie migać w polskim języku migowym, a to dla osób migających szansa na samodzielne załatwienie sprawy i uzyskanie wyjaśnień na przykład o rentach bądź zasiłkach, bez konieczności wychodzenia z domu" - wyjaśnia rzecznik opolskiego ZUS.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!