PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Oświęcimskie biuro podróży upadło

  • PAP    27 lipca 2012 - 20:24
Oświęcimskie biuro podróży upadło

- Biuro podróży Atena z Oświęcimia złożyło w piątek w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności. Za granicą pozostają dwie grupy klientów, łącznie 52 osób. Do Polski wrócą w niedzielę - podało biuro prasowe urzędu.




ZAKTUALIZOWANA:  Szef służb prasowych urzędu marszałkowskiego Piotr Odorczuk poinformował, że 20 osób przebywa na wycieczce w Wenecji. Grupa ma nieopłacony jedynie powrót do kraju. Do Włoch lecieli samolotem i prawdopodobnie - dzięki pomocy samorządu województwa - w ten sam sposób wrócą w niedzielę. 32 osoby przebywają na wycieczce autokarowej w Pradze. Ta grupa opłacone ma wszystkie świadczenia. Wrócą także w niedzielę.

Organizację powrotu do kraju turystów przebywających we Włoszech monitoruje polski konsul w Mediolanie - poinformował na twitterze MSZ. Informacje w tej sprawie można uzyskać pod numerem telefonu konsulatu: +39 335 568 5786.

Urząd marszałkowski podał, że biuro posiada gwarancje ubezpieczeniowe. Pieniądze z tego źródła zostaną przeznaczone na pokrycie kosztów powrotu klientów do kraju oraz zwrot wpłat turystów za wycieczki, które się nie odbyły.

Urząd Marszałkowski zwrócił się do klientów, którzy ubiegają się o zwrotów wpłat, z prośbą o bezpośredni kontakt z departamentem turystyki, sportu i promocji urzędu, w Krakowie przy ul. Wrocławskej 53, tel. (0-12) 379 60 29 lub 379 60 28, fax. (0-12) 379 60 01, e-mail: turystyka@malopolska.mw.gov.pl.

Do wniosku o wypłatę pieniędzy na pokrycie zwrotu wpłat za niezrealizowane imprezy turystyczne należy dołączyć kopię umowy klienta z biurem o świadczenie usług, kopię dowodu wpłaty za imprezę, przykładowo wyciąg bankowy, pokwitowanie lub druk KP, oświadczenie klienta, w którym stwierdza niewykonanie zobowiązań wynikających z umowy, a także oświadczenie klienta, w którym podaje rachunek bankowy, na który ma nastąpić wypłata z gwarancji.

Przedstawiciele biura nie odbierali w piątek telefonów. Popołudniu przestała działać strona internetowa Ateny.

Informacje o kłopotach Ateny pojawiły wraz kilka dni temu. Wcześniej klienci otrzymywali sms-y i e-maile o odwołaniu wycieczek. Firma oferowała w internecie wycieczki w niskich cenach, czym przekonali do siebie wiele osób.

Do urzędu marszałkowskiego w Krakowie reklamacje złożyło 11 klientów. Po ich otrzymaniu instytucja przeprowadziła dwie kontrole w Atenie. Urzędnicy nakazali zwrócić klientom pieniądze. Pieniądze zaczęły wówczas wpływać na konta niedoszłych turystów.

Nie są to pierwsze kłopoty Ateny. Z wpisów na internetowym forum turystycznym wynika, że podobne przypadki odwoływania wyjazdów miały miejsce także w minionych latach.

Od początku lipca tego roku trzy biura podróży zawiesiły swoją działalność, a niektórzy ich klienci mogą mieć problemy, by otrzymać stuprocentowy zwrot kosztów. Wniosek o upadłość złożył Sky Club, a firmy Alba Tour i Africano Travel z Poznania poinformowały o swoich problemach finansowych.

<!-- pagebreak //--

------ WCZEŚNIEJSZE WIADOMOŚCI ------

Biuro podróży Atena z Oświęcimia złożyło w piątek w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności. Za granicą pozostają dwie grupy klientów, łącznie 52 osób. Do Polski wrócą w niedzielę - podało biuro prasowe urzędu.

Szef służb prasowych urzędu marszałkowskiego Piotr Odorczuk poinformował, że 20 osób przebywa na wycieczce w Wenecji. Grupa ma nieopłacony jedynie powrót do kraju. Do Włoch lecieli samolotem i prawdopodobnie - dzięki pomocy samorządu województwa - w ten sam sposób wrócą w niedzielę.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.