PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Pacjenci stomijni mogą skorzystać z zaopatrzenia z dostawą do domu

  • PAP    17 marca 2020 - 12:01

Pacjenci odbierający sprzęt stomijny mogą, a ze względu na epidemię koronawirusa - wręcz powinni, skorzystać z zaopatrzenia z dostawą do domu – poinformowała PAP Fundacja STOMAlife.




Procedurę tę znacznie upraszcza posiadanie e-zlecenia, ale jeśli chory dysponuje zleceniem na starym druku, również ma taką możliwość.

Fundacja STOMAlife zwraca uwagę, że z powodu epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 większość pacjentów powinna przestrzegać nawet bardziej rygorystycznie, niż inni zaleceń higienicznych i epidemiologicznych, sformułowanych przez Ministerstwo Zdrowia oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-Państwowy Zakład Higieny.

Pacjenci stomijni to często osoby, u których zdiagnozowane zostały: choroby nowotworowe, nieswoiste zapalenie jelit czy chorobę Leśniowskiego-Crohna. Są to schorzenia, przy których zalecana jest szczególna ostrożność ze względu na zmniejszoną odporność, większe ryzyko zakażenia oraz zdecydowanie cięższy przewidywany przebieg infekcji. Spadek odporności może być też związany z przyjmowanymi przez pacjentów lekami immunosupresyjnymi. Wszelkie wątpliwości związane z leczeniem, pacjenci powinni konsultować z lekarzem prowadzącym. W obecnej sytuacji, jeśli to możliwe, najlepszy jest kontakt telefoniczny.

Fundacja podkreśla, że chorzy leczeni immunosupresyjnie nie powinni przerywać leczenia farmakologicznego ani odwoływać planowanych wizyt u lekarza. Natomiast pacjenci, którzy są w remisji w następstwie leczenia innego, niż immunosupresyjne, powinni przesunąć planowe wizyty kontrolne na termin późniejszy, najlepiej po ustaniu zagrożenia epidemiologicznego

Sytuacja epidemiczna w kraju utrudnia zaopatrzenie w sprzęt stomijny. Pacjenci stomijni mogą jednak, a w obecnej sytuacji - nawet powinni, skorzystać z zaopatrzenia z dostawą do domu.

"Apelujemy do pacjentów, aby w obecnej sytuacji nie pozostawiali kwestii zaopatrzenia w sprzęt stomijny na ostatnią chwilę, z uwagi na możliwość wystąpienia utrudnień w dostępności do konkretnego sprzętu stomijnego w dotychczasowym punkcie realizacji zleceń. Mogą wystąpić trudności w realizacji dostaw, zarówno od producentów do sklepów medycznych, jak i dostaw do domu. Musimy też pamiętać o ryzyku ograniczenia dostępności do samych sklepów medycznych"- przekonuje Prezes Fundacji STOMAlife Dorota Minta.

Fundacja służy wsparciem pod numerem bezpłatnej infolinii: 800 633 463. "Pomyślmy o tym już teraz i nie czekajmy na ostatnią chwilę ze złożeniem zapotrzebowania na niezbędne produkty medyczne. Wystarczy się upewnić, że wybrany przez Państwa sklep jest czynny i czy realizuje zlecenia wysyłkowo" - doradza Minta.

W celu realizacji zaopatrzenia drogą wysyłkową - informuje Fundacja - należy zadzwonić do wybranego sklepu medycznego, i jeżeli jest to zlecenie wystawione w nowym trybie lub jego kontynuacja, ustalić z przedstawicielem sklepu sposób postępowania. Przed wykonaniem telefonu należy przygotować nr PESEL i nr zlecenia. Sklep przyjmie zlecenie do realizacji i wyśle sprzęt pod wskazany adres. Warto też upewnić się, że zamówiony został właściwy sprzęt, a sklep posiada aktualny adres wysyłki.

Procedura ta wygląda inaczej w przypadku osób, które otrzymały zlecenie na starym druku. Wtedy należy wysłać pocztą druk zlecenia wraz z kartą zaopatrzenia, do wybranego sklepu i dopiero wówczas zostanie zrealizowana wysyłka sprzętu.

Fundacja ostrzega, że mogą wystąpić coraz większe utrudnienia w dostępie do służb medycznych - zgodnie z wytycznymi NFZ w ramach prewencji do lekarza POZ dzwonimy po receptę lub zlecenie. W przypadku nowego zlecenia będziemy musieli odebrać z przychodni część drukowaną.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.