PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Pasażerowie metra będą szkoleni na wypadek zagrożenia

  • PAP    17 czerwca 2014 - 17:41
Pasażerowie metra będą szkoleni na wypadek zagrożenia

- Metro Warszawskie rozpoczyna szkolenia dla pasażerów w zakresie procedur ewakuacji pociągów i stacji kolejki oraz wpływania na tłum w nietypowych sytuacjach. W razie zagrożenia mają oni wywoływać pożądane zachowania innych osób korzystających z metra.




Cykl takich szkoleń Metro Warszawskie zapowiedziało w styczniu - po pożarze jednego z pociągów w listopadzie ub. roku.

Jak poinformował we wtorek rzecznik spółki Krzysztof Malawko, w trakcie szkolenia będą omawiane m.in. procedury ewakuacji pociągu i stacji metra. Pasażerowie dowiedzą się też, jak wygląda oznakowanie alarmowe w warszawskim metrze i jaka jest rola poszczególnych służb w działaniach kryzysowych.

Czytaj też:  Metro kontra tramwaje

Podczas szkolenia będzie też można dowiedzieć się, jak w sytuacji zagrożenia poradzić sobie ze stresem i jak w takiej chwili wpływać na tłum. Przeszkolony "społeczny asystent metra" będzie mógł w nietypowej sytuacji służyć swoją wiedzą innym pasażerom.

W szkoleniach może wziąć udział każda pełnoletnia osoba. Rejestracja zainteresowanych będzie prowadzona w dniach 18-23 czerwca, w godzinach 7-15. Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko oraz adres email. Należy je wysłać na adres: sam@metro.waw.pl.

Szkolenia będą prowadzone w punkcie informacyjnym budowy centralnego odcinka II linii metra - przy ul. Marszałkowskiej 105. Poprowadzą je kierownik działu ochrony przeciwpożarowej Metra Warszawskiego i policyjny negocjator.

Pierwsze szkolenie zaplanowano na 17 lipca br. Udział w nim może wziąć 30 osób, dlatego decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Malawko zaznaczył, że w przypadku większego zainteresowania, szkoleń będzie więcej.

Do pożaru w jednym z pociągów metra typu Inspiro doszło w listopadzie ub.roku. Jak ustaliła komisja Metra Warszawskiego, jego przyczyną było odkręcenie się jednego z sześciu elementów ślizgających się po tzw. trzeciej szynie, które odbierają prąd i przekazują go do napędu wagonów.

Na skutek odpadnięcia tzw. ślizgu doszło do zwarcia i powstania łuku elektrycznego. To z kolei doprowadziło do powstania wysokiej temperatury, która wywołała żarzenie się gumowej poduszki powietrznej, będącej częścią układu zawieszenia pociągu; dym przedostał się do kabiny pasażerskiej.

Z raportu komisji wynika, że podczas trwającego nieco ponad trzy minuty postoju pociągu w tunelu pasażerowie użyli siedmiu dźwigni awaryjnego otwierania drzwi. Czworo z nich samowolnie zeszło do tunelu metra.

Po pożarze w metrze zostały wprowadzone nowe oznakowania stacji, dyżurnych stacji, maszynistów i Służby Metra. Powstała też i została opublikowana na stronie metra instrukcja postępowania w sytuacjach awaryjnych i kryzysowych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Grzegorz, 2014-06-18 16:01:36

    Takie szkolenie pasażerów podniesie ich świadomość w dziedzinie zagrożeń w metrze, natomiast nie może to powodować przerzucenia na nich całej odpowiedzialności za skuteczność ewakuacji. Podstawową przyczyną chaosu w takich sytuacjach jest brak konkretnych zadań i zasad współpracy służb. ...  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.