PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Pierwsi klienci biura podróży Blue Rays już w Polsce

  • PAP    27 lipca 2012 - 21:00
Pierwsi klienci biura podróży Blue Rays już w Polsce

- W piątek do kraju z Egiptu wróciło 180 turystów biura podróży Blue Rays. Kolejne 180 osób ma przylecieć do Warszawy wieczorem, a dalsze 82 w ciągu najbliższych dni - poinformował w piątek urząd marszałkowski woj. mazowieckiego.




Dotychczasowe koszty sprowadzenia klientów touroperatora wyniosły 420 tys. zł.

Według wcześniejszych informacji w piątek miało wrócić 81 osób. Jak poinformował w komunikacie urząd, większa liczba wracających spowodowana jest tym, że biuro Blue Rays nie posiadało zarezerwowanych miejsc w samolotach.

Czytaj też: Czytaj też: Kolejne biuro podróży z problemami

Nieopłacone były też hotele, w których przebywali klienci biura.

"Mimo starań właściciela biura i pierwotnych zapewnień o stabilnej sytuacji w hotelach, w godzinach wieczornych do urzędu marszałkowskiego dotarły niepokojące sygnały, potwierdzone przez właściciela biura, o możliwym wykwaterowaniu turystów z uwagi na nieopłacony pobyt" - podał urząd.

Czytaj też: Mazowsze apeluje do branży turystycznej o stworzenie kodeksu

Jak dodano, "kolejnym problemem okazał się brak zabezpieczenia przez biuro miejsc w samolotach".

Z informacji przekazanych przez właściciela biura podróży wynika, że sytuacja ta była konsekwencją kooperacji z upadłym biurem Alba Tour.

"Oba biura miały wykupione bloki w tych samych samolotach. Podobnie jak Africano Travel" - podkreślił urząd marszałkowski.

Turyści wracają wcześniej specjalnie dla nich wynajętymi samolotami czarterowymi.

Według informacji przekazanych przez urząd o godz. 16 miał wystartować drugi samolot (Hurghada-Warszawa) z 180 pasażerami.

Jak zapewnił urząd klienci, którzy planowo mieli wrócić do Katowic, mają zapewniony transfer autokarami z Warszawy.

Joanna Czechowicz-Bieniek z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego poinformowała w piątek, że 82 osoby wrócą do kraju w przyszłym tygodniu. Z kolei 74 osoby, które przebywają w Hurghadzie, wrócą w czwartek 2 sierpnia. Natomiast spośród ośmiu osób wypoczywających w Sharm el-Sheikh sześć zostanie na miejscu do 31 lipca, a dwie do 7 sierpnia.

<!-- pagebreak //--

"Podjęto decyzję o przekwaterowaniu turystów w Hurghadzie, okazało się bowiem, że nie jest możliwe wyczarterowanie dla nich samolotu. Czarter kosztowałby ok. 200 tys. zł, tymczasem gwarancja biura, po zapłaceniu 420 tys. zł za dwa piątkowe przeloty, opiewa na kwotę ok. 70 tys. zł" - powiedziała Czechowicz-Bieniek.

Dodała, że turyści z Hurghady wrócą - w ramach tzw. bloków - samolotami innych biur podróży, co jest znacznie tańsze od czarteru.

"Wystąpiliśmy do wojewody mazowieckiego o zabezpieczenie środków ze Skarbu Państwa. Czekamy na odpowiedź" - poinformowała Czechowicz-Bieniek. Wyjaśniła, że chodzi o pieniądze, z których miałyby być zwracane opłaty wniesione przez klientów Blue Rays.

Pokrzywdzeni klienci biura Blue Rays mogą uzyskać dodatkowe informacje pod warszawskim numerem (22) 59 79 544 oraz na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego - www.mazovia.pl.

Urząd podkreślił, że jest w stałej współpracy z MSZ i służbami dyplomatycznymi. Konsulowe na bieżąco monitorują sytuację w hotelach. Pomocą turystom służą także przebywający w Egipcie rezydenci biura Blue Rays.

W czwartek w godzinach popołudniowych biuro podróży Blue Rays złożyło w urzędzie marszałkowskim wniosek o niewypłacalności.

Touroperator posiada dwie gwarancje ubezpieczeniowe w Towarzystwie Ubezpieczeń TU Europa S.A. Umowy zawarte do 5 czerwca 2012 r. objęte są gwarancją ubezpieczeniową w wysokości 186 tys. zł, umowy zawarte od dnia 6 czerwca 2012 r. - 312 tys. zł.

Biuro Blue Rays jest kolejnym po Sky Clubie, Alba Tour i Africano Travel organizatorem wycieczek, który popadł w lipcu w tarapaty finansowe.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.