PARTNERZY PORTALU

Politolodzy oceniają inauguracyjne wystąpienie Magdaleny Ogórek

  • PAP    14 lutego 2015 - 19:15

To wystąpienie nic nie zmieniło, kandydatka SLD jest, a jakby jej nie było - ocenił wystąpienie Magdaleny Ogórek, inaugurujące jej kampanię prezydencką, politolog Wojciech Jabłoński. Natomiast Bartłomiej Biskup uznał je za "dosyć ciekawe i konsekwentne".




Ogórek zainaugurowała swoją kampanię prezydencką w sobotę w Ożarowie Maz.

W ocenie Jabłońskiego kampania "jest, a tak jakby jej nie było, podobnie jak z kandydatką SLD". "Po pierwsze, kandydatka nadal nie komunikuje się z mediami i próba zapowiedzianej przez nią komunikacji bezpośredniej z 38 mln Polaków bez pośrednictwa mediów na początku XXI w. wydaje się co najmniej fantazją. Kolejna sprawa to brak nadążania za polityczną rzeczywistością. Mówi +nie dajcie się przekonać, że kandydat jest jeden+. Otóż od co najmniej tygodnia, czyli od błyskotliwej konwencji Dudy, która zaczęła jego agresywną kampanię wyborczą, mamy co najmniej dwóch liczących się kandydatów" - powiedział PAP specjalista od marketingu politycznego.

Krytycznie odniósł się także do "powtarzania za kandydatami", którzy już na scenie funkcjonują, aktywnie bez "dodawania jakiegokolwiek akcentu nowości". "W marketingu politycznym liczy się to, co wydaje się wyborcy nowe, świeże. I tu powtarzanie w zasadzie za kandydatem PSL tez związanych z bankructwem polskiej polityki zagranicznej w stosunku do Rosji w kryzysie ukraińskim to nie jest już nic nowego od kiedy powiedział o tym mało przecież znaczący kandydat PSL Jarubas. I dalej powtarzanie bardzo nieudolne za Dudą i Komorowskim kwestii związanych ze strajkami górniczymi. Zbycie tego słowami, że +mój ojciec był górnikiem+ to trochę za mało" - uznał Jabłoński.

Podkreślił jednak, że wydaje się, iż "w tym szaleństwie jest jakaś metoda" z punktu widzenia SLD. "Sojusz prawdopodobnie mówiąc kolokwialnie odpuścił kampanię prezydencką i szykuje się po prostu do wyborów parlamentarnych jesienią, czyli do tych najważniejszych wyborów. A pani Ogórek jest po prostu kandydatem, z którym robi się zdjęcie, co w sensie krótkiej historii polskiego marketingu politycznego zakrawa na ironię. Bo tak jak kiedyś robiono zdjęcie z Wałęsą, co gwarantowało zwycięstwo, tak teraz robi się zdjęcie z panią Ogórek, myślę o wierchuszce SLD. Jednak zdjęcie z panią Ogórek oznacza zdjęcie z panią Ogórek i nic więcej" - mówił.

Jak zaznaczył, Ogórek realizuje hasło "po prostu bądź" i ona "po prostu jest". "To wystąpienie nic nie zmieniło, bo przespała kilka tygodni od swojego pierwszego wystąpienia, bo to nie był przecież początek jej kampanii. Początkiem była ta niby konferencja prasowa, gdzie nie odpowiadała na pytania. Przespała wejście do gry Dudy, a nawet mało liczącego się Jarubasa i teraz nie wnosi do kampanii nic nowego" - stwierdził Jabłoński.

Natomiast zdaniem politologa Bartłomieja Biskupa wystąpienie Ogórek było "dosyć ciekawe". "Bardzo zaatakowała urzędującego prezydenta, a cały jej przekaz był nastawiony na młodych odbiorców i to było wydaje mi się dość konsekwentne w całym wystąpieniu. Bardzo ładnie odbiła się od zarzutów o te staże i brak doświadczenia, jednocześnie atakując dodatkowo PO. Przeszła też do tematów, które są jej bliskie, takich jak rynek pracy i ludzie młodzi - czy mają wyjeżdżać, czy nie" - mówił Biskup.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!