PARTNER PORTALU
  • BGK

Program „Dobry start”: gdzie składać wnioski, terminy wypłaty pieniędzy

  • MIW    12 czerwca 2018 - 16:06
Program „Dobry start”: gdzie składać wnioski, terminy wypłaty pieniędzy
Wniosek o świadczenie Dobry start będzie można składać w tych samych instytucjach, co wniosek o świadczenie z programu "Rodzina 500+" (fot. mat. Małopolski Urząd Wojewódzki)

Od 1 lipca można będzie składać wnioski o wypłatę 300 złotych wsparcia, które raz w roku przysługiwać będzie wszystkim uczniom. Gdzie należy stawić się z wnioskiem i do kiedy? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej opublikowało specjalny komunikat wyjaśniający te kwestie.




  • Online wnioski będzie można składać od 1 lipca, w formie papierowej przyjmowane będą od 1 sierpnia. Termin ich składania mija 30 listopada.
  • Wnioski będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które dziś realizują świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”.
  • W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają wyprawkę nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych później gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.


Jak przypomina resort świadczenie „Dobry start” przysługuje na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia przez nie 20. roku życia (w przypadku dzieci niepełnosprawnych, uczących się w szkole otrzymają je one do ukończenia przez nie 24. roku życia).

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Czytaj: Elżbieta Rafalska: rusza akcja informacyjna o programie "Dobry start"

Wnioski będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje, które dziś realizują świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. Będą to zatem urzędy miast/gmin, ośrodki pomocy społecznej lub inne jednostki organizacyjne (np. centrum świadczeń) właściwe dla miejsca zamieszkania rodzica ubiegającego się o wyprawkę na dziecko (w przypadku powiatów świadczenia będą realizowane przez powiatowe centra pomocy rodzinie).

Wniosek o świadczenia z programu „Dobry Start” - podobnie jak wnioski o świadczenie z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny (empatia.mrpips.gov.pl) oraz przez bankowość elektroniczną takich banków, jak: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao, Bank Pocztowy, Bank Polskiej Spółdzielczości, Credit Agricole Bank Polska, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, Nest Bank, PKO Bank Polski (oraz Inteligo), SGB-Bank oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze. Możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, natomiast Bank Zachodni WBK włączy się w akcję informacyjną o programie "Dobry Start" i będzie zachęcać do złożenia wniosku korzystając z Profilu zaufanego.

Czytaj: Dyrektorzy szkół mają pomoc w programie „Dobry Start”. Minister Zalewska wysłała im list

Od 1 sierpnia wnioski można będzie składać też drogą tradycyjną (papierową).

Ministerstwo uczula, że wniosek należy złożyć do 30 listopada. Zapowiada ponadto, że w przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny otrzymają wyprawkę nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.