PARTNER PORTALU
  • BGK

Renata Piwowarska Rzecznikiem Praw Pasażerów

  • PAP/JS    1 kwietnia 2019 - 17:09
Renata Piwowarska Rzecznikiem Praw Pasażerów
Piwowarska posiada doświadczenie w rozwiązywaniu sporów z udziałem zarówno podmiotów indywidualnych, jak i przedsiębiorców (fot. mat. pras.)

Renata Piwowarska została powołana na stanowisko Rzecznika Praw Pasażerów - poinformował Urząd Lotnictwa Cywilnego. Rzecznik ma rozpatrywać skargi pasażerów polubownie.




  • ULC przypomniał, że w poniedziałek weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo lotnicze, która stworzyła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń unijnych w formie polubownej.
  • Podkreślono, że Piwowarska posiada doświadczenie w rozwiązywaniu sporów z udziałem zarówno podmiotów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.
  • O Polsce na mapie transportowej Europy będziemy rozmawiać podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 13-15 maja w Katowicach pod patronatem Portalsamorzadowy.pl.

"1 kwietnia 2019 roku Renata Piwowarska, dyrektor Komisji Ochrony Praw Pasażerów, została wyznaczona przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotra Samsona do pełnienia funkcji Rzecznika Praw Pasażerów" - czytamy na stronie internetowej ULC.

Urząd podał, że Piwowarska jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Prawa Europejskiego na Wydziale Prawa i Administracji UW. Studiuje mediacje w sprawach gospodarczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Od ponad 20 lat zawodowo zajmuje się ochroną konsumentów, pracując w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, następnie w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, a obecnie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Audytor ISO.

Podkreślono, że Piwowarska posiada doświadczenie w rozwiązywaniu sporów z udziałem zarówno podmiotów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Uczestniczy w szkoleniach, symulacjach i projektach związanych z tematyką mediacji, negocjacji i innych metod polubownego rozwiązywania sporów. Jest stałym mediatorem sądowym wpisanym na listę prowadzoną przez Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie oraz mediatorem w Centrum Mediacji Lewiatan.

ULC przypomniał, że w poniedziałek weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo lotnicze, która stworzyła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń unijnych w formie polubownej.

"Przy prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego powołany został Rzecznik Praw Pasażerów, który rozpatruje skargi pasażerów w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich" - czytamy. ULC przypomina, że postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, prowadzone przez Rzecznika Praw Pasażerów, mają na celu polubowne rozwiązanie sporów konsumenckich, o których mowa w art. 205a ustawy Prawo lotnicze.

"Podstawowym celem tych postępowań jest wypracowanie takiego rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron" - czytamy.

ULC poinformował, że dotychczasowa procedura rozpatrywania skarg pasażerów w trybie postępowań administracyjnych, prowadzonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów, obowiązuje w stosunku do wszystkich wniosków, które wpłynęły do Urzędu Lotnictwa Cywilnego do końca marca 2019 roku.

Postępowania przed Rzecznikiem w zakresie sporów dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk znajdujących się na terytorium Polski oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.