Partner portalu

RPO: uczniowie szkół podstawowych ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi mogą być dyskryminowani

  • PAP
  • 26 lipca 2022 - 17:34
System ocen zachowania naraża uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na gorsze traktowanie w porównaniu z pozostałymi - ocenił RPO Marcin Wiącek w piśmie do ministra edukacji i nauki.

Biuro RPO przekazało we wtorek, że Rzecznik Marcin Wiącek zgłosił ministrowi edukacji i nauki Przemysławowi Czarnkowi problem, jakim jest możliwa dyskryminacja uczniów szkół podstawowych ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.

Problem przedstawili rzecznikowi samorzecznicy - osoby w spektrum autyzmu. "Mając na względzie również dzieci i młodzież z innymi niepełnosprawnościami, niż wynikające ze spektrum autyzmu - bezpośrednio przekładającymi się na zachowanie w szkole - samorzecznicy postulują zastąpienie obecnych rozwiązań opisowym modelowaniem postaw prospołecznych" - tłumaczy RPO.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!