PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Szczecin Krzystka wypada słabo w większości rankingów

  • bad    29 października 2014 - 20:44
Szczecin Krzystka wypada słabo w większości rankingów

Przez mieszkańców Szczecina Krzystek nazywany jest „Piotrem budowniczym”. Za cel postawił sobie za cel rozwój miasta: otwartego, wizjonerskiego i innowacyjnego.




Piotr Krzystek w 2006 r. wystartował z listy Platformy Obywatelskiej i został wybrany prezydentem Szczecina. W tym samym roku wstąpił do PO. Jednak, kiedy cztery lata później partia nie udzieliła mu poparcia, Krzystek zawiesił swoje członkostwo - czytamy w raporcie MamPrawoWiedziec.pl.

O reelekcję (2010 r.) ubiegał się już z komitetu wyborczego wyborców Piotra Krzystka „Szczecin Dla Pokoleń" i nawiązał współpracę ze Stronnictwem Konserwatywno-Ludowym.

W 2008 r. Krzystek był oskarżony przez CBA o wykup mieszkania komunalnego po zaniżonej cenie. Wyrokiem sądu został zmuszony do jego zwrotu.

Czytaj też: Szczecin: tanie mieszkania dla studentów

W nadchodzących wyborach Krzystek utworzył własny komitet do sejmiku wojewódzkiego. W ten sposób kontynuuje budowę własnego, lokalnego środowiska politycznego - w wyborach w 2010 r. wprowadził do rady miasta 4 radnych (na 31).

Sondaże wyborcze, zrealizowane m.in przez Gazetę Szczecin oraz Wyższą Szkołę Humanistyczną w Szczecinie dają Krzystkowi ponad 10 p. poparcia więcej, niż jego przeciwnikom.

Przez mieszkańców Szczecina Krzystek nazywany jest „Piotrem budowniczym". Za cel postawił sobie za cel rozwój miasta: otwartego, wizjonerskiego i innowacyjnego. Szczecin realizuje plan „Floating Garden 2050", w ramach którego powstały min. bulwary na Odrą oraz basen olimpijski, na którym w 2011 r odbyły się mistrzostwa Europy w pływaniu.

Czytaj też: Szczecin ma system rowerów miejskich

Mieszkańcy chwalą wymianę autobusów miejskich, zarzucają jednak, że inwestycja nie objęła unowocześnienia taboru tramwajowego. Krzystek krytykowany jest za brak jednolitej wizji rozwoju miasta i zbyt duże obciążenie finansowe Szczecina, wywołane wzmożonymi inwestycjami.

W 2010 r. zadłużenie Szczecina wynosiło 37 proc. rocznych dochodów miasta, w 2013 r. - wzrosło do poziomu 53 proc. Największe wydatki ponosił Szczecin na: oświatę i wychowanie, drogi i komunikację oraz pomoc społeczną.

Realizacja niektórych inwestycji nie byłaby możliwa, gdyby nie fundusze europejskie, które w latach 2010-13 stanowiły 4 proc. sumy przychodów i dochodów miasta. Trzeba jednak podkreślić, że wysokość środków pozyskanych z UE w latach 2007-2013 w przeliczeniu na 1 mieszkańca była jedną z najniższych wśród metropolii, a w dziedzinie ochrony środowiska oraz B+RT i innowacji - najniższą.

W l. 2010-13 Szczecin wydał na komunikację publiczną i drogi 3100 zł w przeliczeniu na 1 mieszkańca. Ten wynik plasuje Szczecin na przedostatnim miejscu rankingu rozwoju komunikacji metropolii. W 2012 r. władze podniosły ceny biletów. Popularny bilet 20-minutowy, który kosztował 2,20 zł, został zastąpiony biletem 30-minutowym, za który trzeba już zapłacić 3 zł. Bilet miesięczny imienny na wszystkie linie zdrożał o 24 zł i kosztuje teraz 162 zł.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • ewa, 2015-01-27 00:38:37

    upadek to nie przypadek tylko planowy rabunek przez kolejnych cud cudakow gdy znika 230 tys. miejsc pracy to oczywiste staje się że pozbawia się ludzi egzystencji dziś łatwiej i szybciej dojedziesz ze szczecina do berlina , dolecisz do londynu niż do warszawy więc jeśli szukacie dawnych mieszkancow ...szczecina to tam plus zimmmna skandynawia Polska ich nie chciała  rozwiń
  • Anka, 2014-11-12 23:47:25

    Do kasia: nie tylko Szczecin ale i Bydgoszcz i cała ćwiartka zach-pn, jestem zszokowana degradacją Szczecina, byłam tam ostatnio po kilku latach..... szok, kiedyś to miasto żyło obecnie jakby wszyscy mieszkańcy wyparowali....miasto portowe zamieniło się w pustynię i odżywa na dni morza.......  rozwiń
  • kasia, 2014-10-31 15:09:46

    Szczecin to piękne miasto ale niestety zapomniane przez wladze państwowe i to ze dziś ktoś inwestuje to mu chwalą...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.