PARTNERZY PORTALU

Tadeusz Truskolaski: być może przyjdzie mi zapłacić dużą cenę za decyzję o sprzedaży MPEC

  • PAP    28 listopada 2014 - 10:01

Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski w II turze wyborów - sylwetka.




Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski walczy o trzecią kadencję - miastem rządzi od 2006 r. W drugiej turze wyborów zmierzy się z kandydatem PiS Janem Dobrzyńskim.

Truskolaski dwa razy wygrywał wybory na prezydenta Białegostoku, startując z poparciem Platformy Obywatelskiej. W obecnych wyborach po raz pierwszy startował z własnego komitetu, a na jego listach znalazło się blisko 60 bezpartyjnych kandydatów i kandydatek.

Tym razem PO także poparła jego kandydaturę i w wyborach na prezydenta miasta nie wystawiła własnego kandydata. Truskolaski wśród swoich priorytetów wymieniał m.in. pracę, edukację i kulturę.

56-letni Truskolaski jest ekonomistą z tytułem doktora habilitowanego, profesorem Uniwersytetu w Białymstoku. Gdy powstały samorządy wojewódzkie, kierował w Urzędzie Marszałkowskim w Białymstoku departamentem polityki regionalnej.

"Dumni z Białegostoku" - to hasło tegorocznej kampanii Truskolaskiego. Przekonywał, że hasło to ma oparcie w faktach i liczbach. Podawał, że w ciągu ostatnich ośmiu lat na inwestycje w mieście wydano 2,5 mld zł (z czego 1,5 mld zł to dofinansowanie unijne).

"Był to bardzo dobry okres dla naszego miasta, ale też bardzo trudny" - mówił prezydent na konferencji prasowej podsumowującej jego kadencję. Podkreślił, że jest dumny z tego co się udało, bo Białystok "jest innym miastem niż 8 lat temu".

Wśród priorytetów programu Komitetu Wyborczego Wyborców Tadeusza Truskolaskiego znalazły się: praca, przyjazne miasto, rodzina, edukacja i kultura.

Truskolaski podsumowując swoją dotychczasową kadencję, za najważniejszą inwestycję uznał powstanie Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, którą w kolejnych latach - jak zapowiada w swoim programie - chce powiększać. Za drugą ważną inwestycję uznał budowę Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego, gdzie miejsca pracy mają znaleźć przede wszystkim młodzi ludzie. Natomiast za najbardziej "spektakularną" uznał budowę stadionu miejskiego na 22 tys. miejsc.

Za najtrudniejszą decyzję w ostatnich czterech latach Truskolaski uważa sprzedaż Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej. Za 260 mln zł 85 proc. udziałów MPEC kupiła Enea Wytwarzanie SA. Sprzedaży sprzeciwiała się opozycja i - jak mówił prezydent - "społeczeństwo się jej obawiało".

"To była trudna decyzja, konieczna, ważna dla dalszego rozwoju miasta" - mówił Truskolaski. "Być może przyjdzie mi zapłacić dużą cenę za podjęcie decyzji o sprzedaży MPEC (...). Nie wiem jaką, ale być może dużą cenę polityczną. Nawet gdyby ta cena była zapłacona (...) to i tak z uwagi na to, żeby miasto się rozwijało, ta decyzja była konieczna" - przekonywał.

Truskolaski lubi sport (latem jeździ na rowerze - można go spotkać na ścieżkach rowerowych w mieście, zimą na nartach i łyżwach), widywany jest na meczach piłkarskich Jagiellonii Białystok.

Ma żonę i dwoje dzieci: syna i córkę. Żona Ewa pracuje w firmie szkoleniowej. Córka Emilia jest doktorantką na Uniwersytecie w Białymstoku, startowała w tych wyborach z list komitetu jej ojca. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!