PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Warszawa: Ratusz przygotował informacje o koronawirusie w różnych językach

  • PAP    18 marca 2020 - 16:57
Warszawa: Ratusz przygotował informacje o koronawirusie w różnych językach
(fot. pixabay.com)

Stołeczny magistrat przygotował dla cudzoziemców przebywających lub mieszkających w Warszawie informacje o wszystkich zaleceniach i zmianach związanych z zagrożeniem epidemicznym w Polsce w m.in. języku angielskim, niemieckim, chińskim, wietnamskim, rosyjskim oraz ukraińskim. Ratusz pomoże też uzyskać takie informacje w języku migowym.




  • W Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można znaleźć informacje w języku angielskim o funkcjonowaniu miasta i o koronawirusie w Warszawie.
  • Ratusz ma też w planie, aby na podstawie pytań od mieszkańców przygotować kolejne wskazówki przetłumaczone na kilka języków.
  • Znajdą się tam odpowiedzi m.in. o zamkniętych granicach Polski i zakazie transportu transgranicznego.

"Stolica uruchomiła specjalne kanały informacji, gdzie na bieżąco zamieszcza obostrzenia i wskazówki dotyczące sytuacji cudzoziemców w Polsce w związku z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu się wirusa Covid-19" - przekazała w środę Karolina Gałecka, rzeczniczka prasowa warszawskiego ratusza.

Jak podał urząd, na stronie um.warszawa.pl/koronawirus dostępne są zakładki przeznaczone dla osób posługujących się językami: angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Udostępniane są tam najważniejsze aktualności ze strony głównej m.in. zmiany w działaniu placówek edukacyjnych, transportu publicznego, urzędów, szpitali, a także informacje o pomocy sąsiedzkiej. Niektóre komunikaty, np. o rekrutacji do przedszkoli i szkół, tłumaczone są również na język wietnamski.

W Miejskim Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można znaleźć informacje w języku angielskim o funkcjonowaniu miasta i o koronawirusie w Warszawie. Ratusz ma też w planie, aby na podstawie pytań od mieszkańców przygotować kolejne wskazówki przetłumaczone na kilka języków. Znajdą się tam odpowiedzi m.in. o zamkniętych granicach Polski i zakazie transportu transgranicznego.

Na stronie Stołecznego Biura Turystyki oraz Go to Warsaw zamieszczane są również komunikaty związane z dostępnością warszawskich atrakcji oraz zalecenia w zapobieganiu zakażenia koronawirusem, przygotowane przez polskie Ministerstwo Zdrowia, w językach: angielskim, niemieckim, chińskim, wietnamskim, rosyjskim oraz ukraińskim.

Ponadto od środy Centrum Wielokulturowe w Warszawie obsługuje specjalną infolinię. W godz. 9-13 można tam uzyskać informację po polsku, rosyjsku, angielsku i gruzińsku, a w godz. 13-17 w języku polskim i angielskim.

Konsultanci będą udzielali informacji dotyczących m.in. zasad postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia koronawirusem oraz wskazówki, jak np. korzystać z pomocy lekarskiej, zwłaszcza w przypadku osób nieubezpieczonych i o nieuregulowanym statusie.

Cudzoziemcy mogą uzyskać także poradę na temat niezbędnych formalności związanych z legalizacją pobytu w sytuacji ograniczonego działania urzędów. Informacje można znaleźć też na stronie centrumwielokulturowe.waw.pl oraz fanpage'u Centrum Wielokulturowego w Warszawie. Wszystkie usługi poradnicze placówki: prawnika, doradcy zawodowego i integracyjnego, doradztwo ds. legalizacji pobytu oraz wsparcie psychologiczne są wykonywane zdalnie poprzez komunikator Skype i mailowo: centrum@cww.waw.pl.

Ratusz - w okresie stanu zagrożenia epidemicznego - przygotował też pomoc dla osób z dysfunkcją słuchu. Takie osoby mogą się kontaktować się z miejskimi placówkami podstawowej opieki zdrowotnej poprzez tłumacza migowego online. Usługa tłumacza jest dostępna na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19 115. Wygląda to tak, że po nawiązaniu połączenia z tłumaczem migowym online za pośrednictwem strony warszawa19115.pl, osoba niesłysząca powinna przygotować numer telefonu do wybranej przychodni. Dzięki temu tłumacz będzie mógł łatwiej i szybciej skontaktować się z placówką w jej imieniu i przekazać niezbędne informacje.

Osoby komunikujące się w języku migowym mogą także uzyskać pełną i aktualną informację o bieżących działaniach miasta w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. W tym celu należy połączyć się z tłumaczem migowym online poprzez Miejskie Centrum Kontaktu warszawa19115.pl.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.