PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa: ZDM rusza z kampanią "10 metrów", która ma eliminować nielegalne parkowanie

  • PAP/JS    11 czerwca 2018 - 22:42
Warszawa: ZDM rusza z kampanią "10 metrów", która ma eliminować nielegalne parkowanie
Jak informuje urząd miasta, w Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. (fot. pixabay.com)

"10 metrów" to organizowana przez stołeczny Zarząd Dróg Miejskich kampania, która ma przypominać o zakazie parkowania w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych. Spoty informujące o kampanii pojawiły się m.in. w mediach społecznościowych oraz w transporcie miejskim.




Kampania ta, to kolejny element działań mających na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach. Kampania "10 metrów" skierowana jest do kierowców - ma zwracać ich uwagę na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść.

Spoty i materiały promocyjne informujące o kampanii można zobaczyć już od poniedziałku m.in. w telewizji, mediach społecznościowych, czy też na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej.

 

Wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska podkreśliła na konferencji prasowej, że diagnozy i analizy przeprowadzone przez władze miasta wykazały, że oprócz "działań infrastrukturalnych, czyli wynoszeń przejść, wprowadzania przejść aktywnych, poprawy oznakowania pionowego i poziomego, należy sięgnąć głębiej - do mentalności i przyzwyczajeń kierowców".

"Zaczęliśmy od audytowania przejść dla pieszych, żeby zdiagnozować w jakim są stanie, co należy zrobić i jak poprawić bezpieczeństwo pieszym. Przebudowaliśmy przejścia, bo nasze analizy wykazały, że to właśnie na przejściach dzieje się bardzo wiele wypadków" - mówiła Kaznowska. Na te działania - poinformowała - sam ratusz wydał ponad 20 mln zł, a ponadto - zaznaczyła - "wiele działań jest też również na poziomie dzielnic".

"Nasza akcja 10 metrów ma przypominać kierowcom to, co powinni wiedzieć - niezależnie od tego, czy jest znak, czy go nie ma, nie parkujemy 10 metrów przed ani za przejściem dla pieszych, nie ograniczamy w ten sposób widoczności" - zaznaczyła wiceprezydent. Dodała, że to proceder nagminny w dużych miastach.

Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski podkreślił, że parkowanie w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, bo ogranicza widoczność zarówno kierowcy, jak i pieszego. "Samochody parkujące w rejonach przejść dla pieszych są plagą, prowadzimy kampanię, żeby dotrzeć do ludzi, bo część kierowców robi to nieświadomie" - podkreślił.

Michał Domaradzki z Biura Polityki Mobilności i Transportu poinformował, że choć z roku na rok liczba ofiar śmiertelnych w wypadkach na przejściach maleje, to niepokojąco rośnie liczba zdarzeń drogowych. Jego zdaniem to efekt braku "odpowiedniej widoczności, niewłaściwego obserwowania drogi przez kierujących, ale też niefrasobliwego zachowanie pieszych". "Tutaj też powinna być symbioza; jeżeli wszyscy zadbamy o to, żeby bezpiecznie korzystać z dróg, to te ilości zdarzeń i wypadków będą malały" - powiedział Domaradzki.

Jak informuje urząd miasta, w Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (6)

  • Grysiak, 2018-06-25 19:02:44

    Wazne, wazne... ale to nie wszystko przeciez. Jest wiele bledow, popelnianych przez kierowcow. Czekam na wiecej takich akcji.
  • pama, 2018-06-25 12:20:02

    Bardzo fajnie zrealizowana kampania. Ode mnie dostają dużą okejke i podsyłam dalej
  • nahejnał, 2018-06-24 15:36:50

    jak dobrze to jest zmontowane! nie dostaje raka oczu, jak w wiekszosci polskich kampanii niekomercyjnych (vide ta ostatnia z gmochem). no i ciesze sie, ze o tym piszecie, bo to co ci ludzie na klipie mowia, to jest niestety norma...



Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.