Partnerzy portalu

"Wydali 1,7 ml zł, żeby pociągi jeździły szybciej. Nadal jeżdżą wolno". PLK reaguje na artykuł Portalu Samorządowego

W artykule pt. „Wydali 1,7 ml zł, żeby pociągi jeździły szybciej. Nadal jeżdżą wolno” napisaliśmy, że mimo modernizacji linii kolejowej Wrocław-Poznań, pociągów pasażerskie - z jednym wyjątkiem - wciąż pokonują tę trasę w takim czasie, jak przedtem. Do treści artykułu, w przesłanym stanowisku, odniósł się zarządca sieci kolejowej w Polsce, firma PKP PLK.
  • Zakończona już modernizacja linii kolejowej Wrocław-Poznań trwała ponad dekadę i tylko w ostatnich 5 latach kosztowała 1,7 mld zł.
  • Jednym z głównych celów tej inwestycji było dostosowanie linii z Wrocławia do Poznania do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich. Ale te nowe parametry - jak poinformowaliśmy w naszej publikacji - na razie wykorzystuje tylko jeden pociąg dziennie, a większość nie jeździ szybciej niż przedtem.
  • Według PKP PLK skupienie się tylko na czasie przejazdu pociągów zafałszowuje obraz sytuacji, bo ta inwestycja - jak przekonuje spółka - przyniosła wiele innych, równie ważnych korzyści.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!