"Wydali 1,7 ml zł, żeby pociągi jeździły szybciej. Nadal jeżdżą wolno". PLK reaguje na artykuł Portalu Samorządowego

Jak informuje PKP PLK, modernizacja trasy Wrocław-Poznań obejmowała m.in. budowę nowych, wygodniejszych dla pasażerów peronów (takich, jak ten na zdjęciu - w Starym Bojanowie). Fot. PKP PLK
W artykule pt. „Wydali 1,7 ml zł, żeby pociągi jeździły szybciej. Nadal jeżdżą wolno” napisaliśmy, że mimo modernizacji linii kolejowej Wrocław-Poznań, pociągów pasażerskie - z jednym wyjątkiem - wciąż pokonują tę trasę w takim czasie, jak przedtem. Do treści artykułu, w przesłanym stanowisku, odniósł się zarządca sieci kolejowej w Polsce, firma PKP PLK.
- Zakończona już modernizacja linii kolejowej Wrocław-Poznań trwała ponad dekadę i tylko w ostatnich 5 latach kosztowała 1,7 mld zł.
- Jednym z głównych celów tej inwestycji było dostosowanie linii z Wrocławia do Poznania do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich. Ale te nowe parametry - jak poinformowaliśmy w naszej publikacji - na razie wykorzystuje tylko jeden pociąg dziennie, a większość nie jeździ szybciej niż przedtem.
- Według PKP PLK skupienie się tylko na czasie przejazdu pociągów zafałszowuje obraz sytuacji, bo ta inwestycja - jak przekonuje spółka - przyniosła wiele innych, równie ważnych korzyści.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE0
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.