PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Z czym mają problem szczecińscy konsumenci? Z dostawcami energii elektrycznej

  • PAP/MG    15 marca 2019 - 17:20
Z czym mają problem szczecińscy konsumenci? Z dostawcami energii elektrycznej
Ponad 16 tys. porad udzieliło w 2018 r. biuro szczecińskiego rzecznika konsumentów (fot.Shutterstock)

Ponad 16 tys. porad udzieliło w 2018 r. biuro szczecińskiego rzecznika konsumentów. Największa część z nich dotyczyła umów z alternatywnymi dostawcami energii elektrycznej i gazu, usług telekomunikacyjnych, umów finansowych, a także usług turystycznych.




  • Z informacji rzecznika wynika, że co ósma sprawa zgłoszona do biura w 2018 r. dotyczyła spraw związanych z energią elektryczną i gazem. Drugą grupę stanowiły skargi na dostawców telekomunikacyjnych.
  • Rzecznik wystąpił z 34 pozwami na rzecz konsumentów na łączną kwotę wartości przedmiotu sporu przekraczającą 72 tys. zł.
  • Szczeciński miejski rzecznik konsumentów Longina Kaczmarek powiedziała w piątek dziennikarzom, że pracownicy firmy Polski Prąd i Gaz w sposób podstępny głównie z ludźmi starszymi zawierali nowe umowy.

Z informacji biura wynika, że w stosunku do 2017 r. nastąpił wzrost świadczonych usług o 30 proc.

Najwięcej porad dot. problematyki świadczenia umów z tzw. alternatywnymi dostawcami energii elektrycznej i gazu, usług telekomunikacyjnych, umów finansowych a także usług turystycznych. Z kolei z zakresu umów sprzedaży najwięcej porad odnotowano ws. reklamacji obuwia i odzieży, reklamacji sprzętu RTV i AGD, mebli i wyposażenia mieszkania.

Z informacji rzecznika wynika, że co ósma sprawa zgłoszona do biura w 2018 r. dotyczyła spraw związanych z energią elektryczną i gazem. Drugą grupę stanowiły skargi na dostawców telekomunikacyjnych.

Z kolei z zakresu umów sprzedaży najwięcej spraw dotyczyło reklamacji obuwia i odzieży oraz reklamacji urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego. Rzecznik podejmował także interwencje w sprawie skarg dotyczących umów zawieranych na odległość za pośrednictwem internetu, czy telefonu lub poza lokalem przedsiębiorcy na pokazie czy w mieszkaniu.

2018 r. obfitował w dużą liczbę spraw, które wymagały inicjatywy procesowej rzecznika. Wystąpił on z 34 pozwami na rzecz konsumentów na łączną kwotę wartości przedmiotu sporu przekraczającą 72 tys. zł.

Z tego aż 33 pozwy dotyczyły spółki Polski Prąd i Gaz sp. z o. o z siedzibą w Warszawie. Chodziło o wprowadzenie konsumentów w błąd co do treści umowy, w szczególności przedsiębiorcy z którym umowa była zawierana. Z informacji rzecznika wynika, że z 20 spraw pozytywnie zakończyło 19, jedna zaś negatywnie. Kolejnych 14 spraw jest na różnym etapie postępowania.

Według rzecznika, w najbliższym czasie konieczne będzie wystąpienie z kolejnymi pozwami, ze względu na coraz częściej spotykane problemy z przedsiębiorcami, których podstawowym modelem biznesowym jest wprowadzaniem konsumentów w błąd.

Szczeciński miejski rzecznik konsumentów Longina Kaczmarek powiedziała w piątek dziennikarzom, że pracownicy firmy Polski Prąd i Gaz w sposób podstępny głównie z ludźmi starszymi zawierali nowe umowy.

"Ludzie, słuchając zapewnień o niższych rachunkach podpisywali nowe umowy, nie czytając ich. Później rachunki przychodziły już nie co dwa miesiące tylko co miesiąc, ale w wysokości dotychczasowej, ponieważ okazywało się, że umowa zawierała opłatę za inne usługi, których tak naprawdę konsument nie potrzebował" - powiedziała Kaczmarek.

Jak dodała, "W umowach zapisano także, że odstąpienie od nich powodowało naliczenie kar umownych; w przypadku energii elektrycznej było to około 1 tys. zł, w przypadku gazu także około 1 tys. zł".

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • będzie taniej, 2019-03-19 15:23:48

    Nieuczciwi naciągacze wpraszają się do domów, dzwonią i nachodzą. Masz tylko chwilkę na podjęcie decyzji "bo zaraz oferta już będzie gorsza, czas leci!". Wyszkoleni w manipulowaniu. Najlepiej powiedzieć takim na starcie do widzenia i nie rozmawiać! Korzystanie z porównywarek cen energii w... internecie jest znacznie korzystniejsze, nawet niż pójście do samego sprzedawcy (Tauron, ENEA, etc.), bo tylko w porównywarce widzisz wszystkie oferty, plusy i minusy jak na tacy! Rachuneo jest taką porównywarką.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.