Z gminy do ZUS-u. Obsługa 500 plus po nowemu, czyli jak?

Od 1 stycznia 2022 r. obsługę programu 500 plus przejmie ZUS. Na zdjęciu ZUS w Katowicach (fot. PTWP)
1 stycznia 2022 r. obsługę programu 500 plus przejmie od gmin Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Rozwiązanie to budzi niepokój wśród samorządów, pracowników pomocy społecznej, jak również wśród części beneficjentów. Składanie wniosków bowiem ma się odbywać wyłącznie online. Jak będzie to wyglądać w praktyce? Co z zatrudnionymi do obsługi programu w gminach? Kto i jak wesprze beneficjentów, którzy nie korzystali nigdy z Platformy Usług Elektronicznych?
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Mnożą się pytania i wątpliwości dotyczące przeniesienia obsługi 500 plus do ZUS.
- Jak ono wpłynie na kondycję finansową JST? Czy rząd zamierza zabezpieczyć pracowników obsługujących program przed zwolnieniami, jak zamierza wesprzeć samorządy, by utrzymały ich stanowiska?
- Mimo że samorządy negatywnie oceniają pomysł przekazania ich dotychczasowego zadania ZUS-owi, to nie ma już od tego odwrotu. Są natomiast ministerialne zapewnienia, że ani one, ani świadczeniobiorcy nie pozostaną bez wsparcia.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE1