PARTNER PORTALU
  • BGK

"Z życia też zrezygnujesz?!" - PZU rozpoczyna nową kampanię

  • pap/mg    31 października 2019 - 17:12
"Z życia też zrezygnujesz?!" - PZU rozpoczyna nową kampanię
Korzystanie z telefonów w trakcie jazdy jest przyczyną nawet co czwartego wypadku w Polsce (Fot. Shutterstock)

Nowa kampania społeczna "z życia też zrezygnujesz?!" ma przekonywać kierowców do rezygnacji z korzystania z telefonów w trakcie jazdy - podała w czwartek w komunikacie Grupa PZU. Z zamówionego przez spółkę sondażu wynika, że ok. 60 proc. kierowców rozmawia przez telefon trzymając go przy uchu.




  • Instytut Transportu Samochodowego wskazał, że korzystanie z telefonów w trakcie jazdy jest przyczyną nawet co czwartego wypadku w Polsce.
  • Hasło kampanii "Z życia też zrezygnujesz?!" odwołuje się do badań, z których wynika, jak trudno jest się nam rozstać z telefonem. Prawie dwie trzecie internautów wolałoby zrezygnować z oglądania telewizji niż z korzystania z telefonu, niewiele mniej łatwiej niż z telefonu zrezygnowałoby z picia kawy, a połowa - nawet ze swojego zwierzaka.
  • Pierwsza część społecznej kampanii PZU, realizowana pod hasłem "Prowadzisz? Odłóż telefon", także odwoływała się do badań. Zlecone przez PZU naukowe ekspertyzy i testy na torze jazdy wykazały, że rozmowa przez telefon w trakcie jazdy o prawie 20 proc. zwiększa ryzyko wypadku, a czytanie SMS-ów - o połowę.

- To nowa odsłona społecznej kampanii na rzecz bezpieczeństwa na drogach, którą PZU chce przekonywać kierowców, by zrezygnowali z korzystania z telefonów w trakcie jazdy - czytamy w czwartkowym komunikacie.

Jak wskazał ubezpieczyciel za Instytutem Transportu Samochodowego, korzystanie z telefonów w trakcie jazdy jest przyczyną nawet co czwartego wypadku w Polsce.

W ocenie Doroty Maciei z zarządu PZU Życie, okres przed Wszystkimi Świętymi to najlepszy moment, by jeszcze raz przypomnieć kierowcom, jakim zagrożeniem dla nich, ich pasażerów i pieszych jest rozmawianie w trakcie jazdy przez telefon, czy tym bardziej wysyłanie SMS-ów.

 - W zeszłym roku w tym okresie zginęło na drogach aż 50 osób, chcielibyśmy, aby w tym roku było na drogach bezpieczniej - powiedziała, cytowana w komunikacie.

Jak wskazała, hasło kampanii "Z życia też zrezygnujesz?!" odwołuje się do badań, z których wynika, jak trudno jest się nam rozstać z telefonem. Prawie dwie trzecie internautów wolałoby zrezygnować z oglądania telewizji niż z korzystania z telefonu, niewiele mniej łatwiej niż z telefonu zrezygnowałoby z picia kawy, a połowa - nawet ze swojego zwierzaka.

- Zdajemy sobie sprawę, jak wielka jest siła ludzkich przyzwyczajeń, żeby nimi zachwiać i skutecznie uświadomić zagrożenia potrzebny jest mocny przekaz - dodała.

Pierwsza część społecznej kampanii PZU, realizowana pod hasłem "Prowadzisz? Odłóż telefon", także odwoływała się do badań. Zlecone przez PZU naukowe ekspertyzy i testy na torze jazdy wykazały, że rozmowa przez telefon w trakcie jazdy o prawie 20 proc. zwiększa ryzyko wypadku, a czytanie SMS-ów - o połowę. Jednocześnie, jak pokazał zamówiony przez PZU sondaż, prawie 60 proc. kierowców przyznaje, że rozmawia w trakcie jazdy przez telefon, trzymając go przy uchu. Co trzeci uważa jednocześnie, że ma podzielną uwagę i korzystanie z telefonu nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Co roku na drogach w Polsce dochodzi do ponad 30 tysięcy wypadków. Liczba zabitych w nich osób sięga nawet 3 tys.

- Nie możemy się temu bezczynnie przyglądać. Chcemy zapobiegać wypadkom. Chcemy uświadamiać niebezpieczeństwa i ratować ludzkie życie. Taki cel ma nasza społeczna akcja - mówi prezes PZU Paweł Surówka.

Kampanie "Prowadzisz? Odłóż telefon" i "Z życia też zrezygnujesz?!" są elementem szerszego programu #10latdłużej, który prowadzi PZU. To społeczna strategia spółki na rzecz zdrowia, bezpieczeństwa i lepszego komfortu życia Polaków.

Grupa PZU jest liderem branży ubezpieczeniowej w Polsce z ponad 37-proc. udziałem w rynkach ubezpieczeń majątkowych oraz komunikacyjnych i 46-proc. udziałem w rynku ubezpieczeń na życie.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.