PARTNER PORTALU
  • BGK

Zmiany strukturalne w krakowskim magistracie. Powstaną nowe wydziały

  • JS    31 stycznia 2018 - 23:05
Zmiany strukturalne w krakowskim magistracie. Powstaną nowe wydziały
Została podjęta decyzja o utworzeniu Wydziału ds. Jakości Powietrza i skupienia w jednej strukturze realizowanych dotychczas programów i zadań związanych z czystością powietrza oraz innych elementów w tym obszarze (fot. Tomasz Stankiewicz / krakow.pl)

Od 1 lutego zaczną funkcjonować w strukturze urzędu miasta nowo utworzone: Wydział ds. Jakości Powietrza, Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych oraz Biuro ds. Ewidencji Mienia.




  • Dyrektorem Biura ds. Osób Niepełnosprawnych będzie Elżbieta Kois-Żurek.
  • Do tej pory była kierownikiem Filii nr 1 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.
  • Dyrektorem Biura ds. Ewidencji Mienia został Rafał Wojtusik, który do tej pory był kierownikiem Referatu Pomocy Mieszkaniowej w Wydziale Mieszkalnictwa.


W ostatnim czasie mieszkańcy Krakowa akcentują w szczególności swoje potrzeby związane z zapewnieniem prozdrowotnego i proekologicznego komfortu życia i funkcjonowania w mieście. Skupiają się one wokół problematyki zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Procedowana aktualnie przez Radę Miasta Krakowa „Strategia Rozwoju Miasta. Tu chcę żyć. Kraków 2030” uwzględnia w jednym z sześciu celów strategicznych (Kraków – miasto przyjazne do życia) obszar jakości życia, ze szczególnym uwzględnieniem jakości środowiska i zdrowego stylu życia.

Dlatego została podjęta decyzja o utworzeniu Wydziału ds. Jakości Powietrza i skupienia w jednej strukturze realizowanych dotychczas programów i zadań związanych z czystością powietrza oraz innych elementów w tym obszarze. Do zadań wydziału należą: nadzór nad ograniczaniem niskiej emisji, przy wsparciu Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Jakości Powietrza, realizacja zadań z zakresu ograniczania emisji hałasu oraz zadań dotyczących ograniczania emisji pól elektromagnetycznych (PEM) do środowiska, informacyjna koordynacja i monitoring działań komórek organizacyjnych UMK, miejskich jednostek organizacyjnych oraz miejskich podmiotów gospodarczych w zakresie realizacji dedykowanych programów i zadań. Dyrektorem wydziału został Jan Urbańczyk. Dotychczas pełnił funkcję zastępcy dyrektora Wydziału Kształtowania Środowiska.

Dyrektorem Biura ds. Osób Niepełnosprawnych będzie Elżbieta Kois-Żurek. Do tej pory była kierownikiem Filii nr 1 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie. W strukturze Biura znajdą się: Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Osób Niepełnosprawnych, Referat ds. Problematyki Osób Niepełnosprawnych, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Biuro będzie koordynować działania dotyczące współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych. Będzie zajmować się m.in.: kompleksową analizą potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie dostępu do obiektów użyteczności publicznej, uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym, leczenia, rehabilitacji oraz informacji dotyczących swobodnego przemieszczania się i powszechnego korzystania ze środków transportu, usprawnieniem obsługi osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Krakowa. Do jego zadań należy także przyjmowanie wniosków osób niepełnosprawnych w sprawie wydania orzeczeń o niepełnosprawności, a także wydawanie legitymacji osoby niepełnosprawnej i przyjmowanie wniosków o wydanie karty parkingowej.

W celu efektywnej realizacji nowego, ustawowego zadania, zcentralizowania zadań związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa, jak również prowadzenia niezbędnych ewidencji księgowych i opracowań sprawozdawczych, została podjęta decyzja o utworzeniu Biura ds. Ewidencji Mienia. Podstawą do jego utworzenia jest wymóg wynikający z ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości, nakazujący prezydentom miast przygotowywanie i przesyłanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa do Krajowego Zasobu Nieruchomości. Dyrektorem nowej komórki organizacyjnej został Rafał Wojtusik, który do tej pory był kierownikiem Referatu Pomocy Mieszkaniowej w Wydziale Mieszkalnictwa.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.