PARTNER PORTALU
  • BGK

ZUS uruchamia infolinię dla Polonii w USA i w Kanadzie

  • PAP    10 stycznia 2020 - 06:00

Specjalnie dla Polonii zamieszkałej w USA i w Kanadzie 15, 22 i 29 stycznia br. w godzinach 18.00-21.00 czasu polskiego konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS będą udzielać informacji o emeryturach i rentach.




ZUS w komunikacie przesłanym PAP przypomina, że pierwszy raz specjalną linię telefoniczną uruchomiono 8 stycznia br. i cieszyła się dużym zainteresowaniem. Tego dnia - jak podało ZUS - Centrum Obsługi Telefonicznej zanotowało kilkadziesiąt połączeń ze Stanów Zjednoczonych i z Kanady.

Na pytania 15, 22 i 29 stycznia odpowiedzą pracownicy ZUS pod numerem: +48-22-560-16-00. Aby z nimi porozmawiać, po uzyskaniu połączenia z infolinią na klawiaturze numerycznej należy wybrać 6.

"ZUS jest nowoczesną instytucją, dlatego w 2019 i 2020 r. wprowadzono rozwiązania, które ułatwiają kontakt z Zakładem. Nasi konsultanci służą radą osobom, które szukają podstawowych informacji. Odpowiedzą oni na najważniejsze pytania, np. jakie trzeba spełnić warunki, by uzyskać polską emeryturę lub rentę, w jaki sposób ZUS wyliczy świadczenie, jak można złożyć wniosek o polską emeryturę lub rentę" - wyjaśniła prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Ponadto konsultanci podpowiedzą, jak udokumentować okresy ubezpieczenia społecznego w Polsce, w jaki sposób można otrzymywać wypłatę polskiego świadczenia, a także, czy można otrzymywać amerykańską lub kanadyjską emeryturę, jeśli wróci się do Polski.

Prezes ZUS przypomniała, że Polska, Stany Zjednoczone i Kanada mają podpisane dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym, które zapewniają dwustronną koordynację systemów zabezpieczenia społecznego.

"Umowy ułatwiają ubezpieczonym nabywanie prawa do emerytur i rent" - podkreśliła.

Prof. Uścińska zwróciła uwagę, że od kilku lat w sprawie świadczeń wsparcia klientom udzielają powołani w 2017 r. doradcy emerytalni.

"Na co dzień pomagają oni klientom w podjęciu decyzji o przejściu na emeryturę, wyjaśniają zasady przyznawania świadczeń emerytalnych, tłumaczą, od czego zależy wysokość emerytury, a także obliczają przy pomocy kalkulatora emerytalnego wysokość prognozowanego dla konkretnej osoby świadczenia" - wskazała.

"Mając do dyspozycji informacje pozyskane od doradców oraz obliczoną prognozowaną kwotę emerytury z kalkulatora emerytalnego, klient sam może zdecydować, kiedy przejść na emeryturę. W 2019 r. doradcy emerytalni obsłużyli prawie 8 mln klientów, dla których wykonali blisko 2 mln obliczeń w kalkulatorze emerytalnym. Natomiast od wprowadzenia tej usługi, czyli od lipca 2017 r. do grudnia 2019 r., doradcy emerytalni udzielili ponad 19 mln porad"- dodała szefowa ZUS.

Zakład podkreślił, że dodatkowo w 2019 r. pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS obsłużyli 4,2 mln klientów. W minionym roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyjął 26 mln wniosków.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.