PARTNER PORTALU
  • BGK

Influencer nowym nauczycielem? Co drugi uczeń korzysta z ich filmów podczas nauki

  • jk    25 lipca 2018 - 21:09

Emce kwadrat, Mówiąc Inaczej, Po Cudzemu, Matematikus i Matemaks - to oni pomagają w nauce co drugiemu uczniowi w Polsce.




  • 50 proc. polskich uczniów wskazuje, że w nauce pomagają im filmy nagrywane przez ulubionych influencerów - wynika z badania przeprowadzonego przez platformę Brainly.
  • Tylko 43 proc. uczniów podczas odrabiania prac domowych korzysta z podręczników.
  • Aż 46 proc. szkół w Polsce wykorzystuje media społecznościowe do celów edukacyjnych, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne są one w życiu młodych ludzi.

Aż 50 proc. polskich uczniów wskazuje, że w nauce pomagają im filmy nagrywane przez ulubionych influencerów. Dominuje YouTube. Według badania przeprowadzonego przez platformę Brainly najczęściej oglądane kanały to: Emce kwadrat - 632 tys. subskrypcji, Mówiąc Inaczej - 361 tys. subskrypcji, Po Cudzemu - 351 tys. subskrypcji, Matemaks - 139 tys. subskrypcji oraz Matematikus - 133 tys. subskrypcji.

- Nasz mózg o wiele szybciej przyswaja materiały wideo niż tekstowe, gdyż wykorzystywanych jest wtedy więcej zmysłów. Odbierane bodźce sprawiają, że nauka jest bardziej efektywna i przyjemna. Edukacyjne kanały na portalach internetowych potrafią zaciekawić ucznia na dłużej i sprawić, że czas spędzony w sieci nie jest bezproduktywny - komentuje Anna Sieroń, opiekun treści w społeczności Brainly.

Internet zamiast podręcznika

Tylko 43 proc. uczniów podczas odrabiania prac domowych korzysta z podręczników. Prawie tyle samo (42 proc.) wykorzystuje do tego celu treści zawarte na stronach internetowych. Serwisy typu Brainly odwiedza regularnie aż 40 proc. uczniów. Dalej znajdują się książki i encyklopedie (30 proc.), podpowiedzi rodziców (24 proc.), filmy w internecie (21 proc.) i korepetycje (18 proc.).

Jak pokazują badania, aż 46 proc. szkół w Polsce wykorzystuje media społecznościowe do celów edukacyjnych, zdając sobie sprawę z tego, jak ważne są one w życiu młodych ludzi. Najbardziej popularny jest YouTube. Pozostałe 54 proc. placówek wciąż nie korzysta z social media w celu urozmaicenia czy uzupełnienia zajęć lekcyjnych.

Fake newsy nie dla uczniów

Ponad połowa uczniów (57 proc.) zdaje sobie sprawę czym jest fake news i wie, że mają one za zadanie wprowadzać czytelników w błąd. Dlatego prawie co drugi uczeń (48 proc.) weryfikuje informacje znalezione w sieci. 41 proc. przyznaje, że robi to czasami. Mimo, że 43 proc. badanych nie słyszało nigdy o fake newsach, to tylko jeden na dziesięciu uczniów (11%) nie sprawdza wiadomości, które przeczyta w internecie.

Czytaj też: Cyfrowa szkoła potrzebuje cyfrowych nauczycieli. Są pieniądze na szkolenia





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.