Partnerzy portalu

PARTNER SERWISU

Trolejbusy, czyli czyste autobusy z pałąkiem. Mają je nieliczni, ale pomagają

Ustawa o elektromobilności nałożyła na większe samorządy obowiązek osiągnięcia określonego udziału pojazdów elektrycznych we flotach komunikacji publicznej w poszczególnych latach. Docelowo ma on wynosić 30 proc. Niewiele miast może pochwalić się osiągnięciem tego progu już teraz. Przekroczył go Lublin, a niebawem osiągnie Gdynia – przede wszystkim dzięki trolejbusom.
  • Zgodnie z ustawą o elektromobilności, JST – z wyłączeniem gmin i powiatów, których liczba mieszkańców nie przekracza 50 tys. – powinna zapewnić 1 stycznia 2028 r. 30-procentowy udział pojazdów elektrycznych w transporcie publicznym.
  • – Jako jedna z niewielu gmin już obecnie spełniamy najwyższy próg udziału pojazdów zeroemisyjnych we flocie. Stawiamy na jego dalszy rozwój w postaci zakupu nowych trolejbusów i autobusów elektrycznych – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie.
  • Pod względem wielkości sieci trolejbusowej niewiele ustępuje Lublinowi Gdynia, która po najbliższych zakupach osiągnie ustawowy próg. W swojej flocie ma już nawet tzw. supertrolejbusy.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!