Partner portalu

Wojna miast z nielegalnymi reklamami przynosi efekty

Kolejne gminy rozpoczynają walkę z chaosem reklamowym. Do Sopotu i Gdańska chcą dołączyć Malbork, Kolbudy, Lębork, Gdynia, Żukowo, Stężyca, Rumia, Puck, miasto i gmina Pruszcz Gdański, Władysławowo oraz Jastarnia. Z przestrzeni miejskich mają zniknąć przydrożne billboardy-straszaki, płachty reklamowe czy obdarte słupy ogłoszeniowe. W Krakowie zaś zostało zaledwie kilkanaście godzin na usunięcie nielegalnych, szpecących reklam i wszelkich ich nośników. Od 1 lipca wchodzą tam w życie nowe przepisy krajobrazowe, które określają wielkość, typ oraz rodzaj szyldów, tablic i urządzeń reklamowych.
  • Grupa samorządowców z gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot wypracowała dokument, który będzie przewodnikiem - jak okiełznać chaos reklamowy.
  • Powstały gotowe do wdrożenia standardy krajobrazowe, które zawierają rekomendacje zapisów do uchwał krajobrazowych.
  • Gminy otrzymują gotowe do wdrożenia zapisy do uchwał krajobrazowych. Wkrótce planowane są konsultacje z mieszkańcami i przedsiębiorcami, a jesienią ruszają metropolitalne szkolenia krajobrazowe dla urzędników.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!