PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

2 mln zł na szkolenia oraz staże dla muzealników

  • PAP    31 maja 2011 - 11:36

Pracownicy 24 muzeów z Polski wezmą udział w szkoleniach oraz zagranicznych i krajowych stażach w ramach programu „Akademia Zarządzania Muzeum”.




W 2011 roku budżet programu uruchomionego przez resort kultury to 2 miliony złotych. „Akademia Zarządzania Muzeum” ma na celu podnoszenie kwalifikacji polskich muzealników oraz jakości usług oferowanych przez muzea. Program kierowany jest do wszystkich placówek wpisanych przez ministra kultury do rejestru muzeów.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego powierzyło prowadzenie pilotażowego programu Muzeum Pałacowi w Wilanowie. Od przyszłego roku „Akademię Zarządzania Muzeum” poprowadzi powołany w tym roku Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów.

Z 44 wniosków, które napłynęły do organizatorów, do programu zakwalifikowano 29 zgłoszeń z 24 placówek z całej Polski (muzea posiadające wiele oddziałów mogły składać więcej niż jeden wniosek). Beneficjenci wezmą udział w szkoleniach, wyjadą też na miesięczne staże.

Przedstawiciele Muzeum Wojska Polskiego pojadą do The Tank Museum w Bovington i do Royal Air Force Museum w Hendon (Wielka Brytania). Pracownicy Muzeum Łazienki Królewskie wybrali Museum of London.

Muzealnicy z Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Głogowie odbędą staż w The Museum of Archeology and Anthropology In Cambridge (Wielka Brytania), a Państwowego Muzeum Etnograficznego – w Rubin Museum of Art w Nowym Jorku.

Pracownicy Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie wyjadą do Museum Volkenkunde w Leiden (Holandia), a Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie do Thessaloniki Olympic Museum w Grecji.

Część muzealników zdecydowało się na krajowe staże. Kilka placówek, m.in. Zamek Królewski w Warszawie, Zamek Królewski na Wawelu i Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, wybrało jako gospodarza stażu Muzeum Pałac w Wilanowie.

„Akademia Zarządzania Muzeum” to także szkolenia, przeznaczone dla m.in. kadry zarządzającej oraz szkolenia ECHOCAST, które przygotowują do pracy bezpośrednio z odwiedzającymi muzeum gośćmi.


 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.