PARTNERZY PORTALU

Czegoś takiego poznańskie targi jeszcze nie przeżywały

  • Kalina Olejniczak    3 kwietnia 2020 - 14:07
Czegoś takiego poznańskie targi jeszcze nie przeżywały
Targi zawsze były miejscem spotkań i jestem przekonany, że po okresie izolacji ludzie odczują głód spotkań, mówi Przemysław Trawa (fot. grupa MTP Magdalena Ostrowicka)

Firmy z sektora targów, konferencji, eventów, aranżacji przestrzeni oraz gastronomii jako jedne z pierwszych odczuły skutki kryzysu wywołanego koronawirusem. Jak sobie radzi branża targowa? Rozmawiamy z Przemysławem Trawą, prezesem Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowej i prezesem zarządu Grupy MTP.




  • Cały czas śledzimy sytuację w Polsce i dostosowujemy do niej kalendarz naszych imprez, mówi prezes Grupy MTP.
  • Grupa MTP przełożyła wiosenne targi na terminy jesienne. Teraz wspiera miasto swoimi zasobami. 
  • Małe firmy z sektora targowego już tracą płynność finansową.  

Jest pan nadal urzędującym prezesem, ale w Grupie MTP w ciągu kilku tygodniu nastąpi zmiana na stanowisku prezesa. I to w jednym z najtrudniejszych momentów w światowej gospodarce – w okresie pandemii COVID-19. Do pana należały pierwsze decyzje jakie zostały podjęte w kwestii funkcjonowania targów… Jakie były najważniejsze?

Targi były chyba jednym z pierwszych miejsc, na które zawitało widmo koronawirusa. 4 lutego rozpoczynały się u nas Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma. To największe takie targi w Europie Środkowo-Wschodniej, odwiedzane zawsze przez wystawców i gości z całego świata. Także z Chin. Przed Budmą pojawiły się zaniepokojone głosy, związane z udziałem chińskich wystawców. Ostatecznie z Chin przyjechało tylko 13 firm, a my wdrożyliśmy środki bezpieczeństwa, które towarzyszyły nam przez kolejne imprezy targowe. W toaletach pojawiły się dozowniki z płynem do dezynfekcji oraz instrukcje mycia rąk. Zwiększyliśmy częstotliwość sprzątania, a miejsca często dotykane przez ludzi – tak jak klamki czy poręcze – były dezynfekowane. Wzmocniliśmy też nasz punkt medyczny i byliśmy w stałym kontakcie ze służbami sanitarnymi.

Pod koniec lutego koronawirus był już u bram. Na targi Meble Polska i Arena Design nie przyjechali Włosi. Ostatnie imprezy targowe odbyły się u nas na początku marca. Kolejne przesunęliśmy na dalsze terminy, głównie jesienne. Nie mogły się w połowie marca odbyć targi Salmed, ponieważ Główny Inspektor Sanitarny zarekomendował odwołanie wszelkich konferencji i wydarzeń branżowych z udziałem osób wykonujących zawody medyczne. Po konsultacji z wystawcami branży motoryzacyjnej, która mocno odczuła przerwanie łańcucha dostaw, przełożyliśmy na czerwiec targi Poznań Motor Show i TTM. Cały czas śledzimy sytuację w Polsce i dostosowujemy do niej kalendarz naszych imprez.

Targi zareagowały wyjątkowo szybko na tę sytuację, ale jak widzi pan przyszłość zarówno Grupy MTP jak i całego sektora wystawienniczego w najbliższych miesiącach? Ludzie nawet po ustaniu epidemii mogą bać się imprez masowych.

Targi zawsze były miejscem spotkań i jestem przekonany, że po okresie izolacji ludzie odczują głód spotkań. I my im je zapewnimy. Czeka nas intensywna i bardzo interesująca jesień, ponieważ z powodu pandemii przełożyliśmy wiosenne targi na późniejsze miesiące. Gdy minie pandemia, część firm będzie poszukiwać nowych dostawców i odbiorców. Obecna sytuacja pokazała bowiem, że uzależnianie całego łańcucha dostaw i zbytu od pojedynczych partnerów i państw może być problemem. Myślę, że wiele firm zdecyduje się na dywersyfikację, będą zatem potrzebować nowych kontaktów biznesowych.

Jak obecnie wygląda współpraca z miastem w kwestii epidemii? Wiadomo, ze przestrzenie targowe są duże i wyizolowane, mogą służyć w celach m.in. kwarantanny. Czy są takie plany?





REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.