PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdynia zyskała "najlepsze pomysły na biznesplan"

  • PAP/PSZ    4 czerwca 2018 - 21:20
Gdynia zyskała "najlepsze pomysły na biznesplan"
Wszystkie projekty, które są zgłaszane do konkursu, otaczane są opieką, wsparciem i doradztwem - zapewnił prezydent Gdyni Wojciech Szczurek (fot. Shutterstock)

Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu, aplikacja do analizy i przetwarzania dźwięku i bezalkoholowy napój na bazie herbaty - to pomysły na biznes, które zwyciężyły w tegorocznej, 16. edycji "Gdyńskiego Biznesplanu". W tym roku 234 studentów złożyło 195 pomysłów.




  • W tegorocznym konkursie najwięcej pomysłów dotyczyło gastronomii.
  • Organizatorzy starają się dotrzeć przede wszystkim do osób nie prowadzących jeszcze działalności gospodarczej lub działających na rynku mikro i małych przedsiębiorstw.
  • Edycja 2018 była skierowana tylko do studentów.

Zwycięzców konkursu "Gdyński Biznesplan" ogłoszono w trakcie gali w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w poniedziałek w Gdyni.

Odpowiedzialne za organizację konkursu, Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości poinformowało, że w konkursie udział wzięły 234 osoby, które zgłosiły 195 oryginalnych pomysłów na biznes. Złożono 45 biznesplanów, z których do finału zakwalifikowano dziewięć projektów - zdaniem jurorów - mających największe szanse na realizację.

Beata Grzegorska z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości poinformowała, że laureatem tegorocznej edycji jest Igor Kaczmarczyk, autor pomysłu na biznes "Sukcynolab - Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu". Laureat w nagrodę otrzymał 30 tys. zł, wiele nagród rzeczowych i usług ułatwiających rozpoczęcie własnego biznesu. Proponowanym produktem firmy ma być gama aktywnych surowców kosmetycznych lub farmaceutycznych (w szczególności przeciwko antybiotykoopornym szczepom bakteryjnym) produkowanych z bursztynu bałtyckiego dzięki technologii opracowanej w Amber Laboratories.

Paweł Zborny i Mateusz Kaźmierczak otrzymali wyróżnienie za biznesplan dotyczący autorskiej aplikacji LetMeNote do analizy i przetwarzania dźwięku. Podano, że za jej pomocą można przerabiać utwory muzyczne na zapis nutowy komputerowo, z dokładnością do 99 proc. przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów, jakie generowałoby opracowywanie nut przez ludzi. Wyróżnieni otrzymali m.in. 10 tys. złotych.

Drugie wyróżnienie przyznano Mariuszowi Jakubowskiemu za Fairmental #PijeszFair. Biznesplan dotyczy kombuchy, bezalkoholowego napoju na bazie herbaty, który powstaje w procesie fermentacji przy udziale bakterii i drożdży. Słodki napar herbaty zamienia się w okresie od 7 do 20 dni w napój o bardzo dobrych właściwościach zdrowotnych. Wyróżniony otrzymał m.in. 5 tys. złotych.

Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek podczas uroczystości zapewniał, że "wszystkie projekty, które są zgłaszane do konkursu, otaczane są opieką, wsparciem i doradztwem". Ocenił, że "jest to ogromny kapitał dla wszystkich tych, którzy w tym konkursie startują". Prezydent jest przekonany, że "każdy z jego uczestników jest zwycięzcą".

W tym roku najwięcej pomysłów dotyczyło: gastronomii (28), turystyki, rekreacji, sportu i rozrywki (27), ICT - (24) oraz designu, projektowania i sztuki (23). Ponad 170 pomysłów dotyczyło sektora usług, 24 branży handlowej i 36 produkcyjnej.

Ideą Konkursu jest umożliwienie realizacji pomysłów biznesowych przez ludzi, którzy albo nie mają jakichkolwiek doświadczeń w tym zakresie albo niewielkie i niezbyt udane. Organizatorzy starają się dotrzeć przede wszystkim do osób nie prowadzących jeszcze działalności gospodarczej lub działających na rynku mikro i małych przedsiębiorstw. Tegoroczna edycja skierowana była wyłącznie do studentów. Najwięcej projektów złożyli studenci Uniwersytetu Gdańskiego (88) i Politechniki Gdańskiej (53).

W trakcie konkursu przeprowadzane są szkolenia dla wszystkich uczestników w zakresie prawidłowej konstrukcji biznesplanów oraz zakładania działalności gospodarczej, spotkania z ekspertami w dziedzinie marketingu, księgowości czy prawa. Konkurs ma wspierać indywidualną przedsiębiorczość i pomagać jego uczestnikom w zakresie samorealizacji na rynku pracy.

Warunkiem stawianym laureatom "Gdyńskiego Biznesplanu" jest prowadzenie przyszłej działalności na terenie Gdyni (lub przeniesienie tam obecnej).

W organizowanym w Gdyni od 2003 r. konkursie wzięło udział prawie sześć tysięcy osób, które zgłosiły prawie 5,7 tysiąca pomysłów biznesowych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.