PARTNERZY PORTALU

Jak Powiatowy Urząd Pracy wdraża tarczę antykryzysową

  • pt    6 kwietnia 2020 - 17:36
Jak Powiatowy Urząd Pracy wdraża tarczę antykryzysową
Rozpoczął się nabór wniosków o pożyczki dla mikroprzedsiębiorców w ramach tarczy antykryzysowej (fot. pup sandomierz)

W Powiatowych Urzędach Pracy rozpoczęło się przyjmowanie wniosków  o pożyczki dla mikroprzedsiębiorców w ramach tarczy antykryzysowej. Za chwilę zacznie się nabór na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne – w przypadku mikro-, małych i średnich przedsiębiorców.




  • Rozpoczął się  nabór wniosków o pożyczki dla mikroprzedsiębiorców w ramach tarczy antykryzysowej.
  • Wnioski do urzędu można składać elektronicznie poprzez platformę Praca.gov.pl po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
  • W najbliższych dniach zostaną uruchomione nabory wniosków, dotyczące kolejnych instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców.

Ruszył nabór wniosków o pożyczki dla mikroprzedsiębiorców w ramach tarczy antykryzysowej. Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem mogą już składać je w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wołominie. Tylko w ciągu dwóch dni od uruchomienia naboru do urzędu wpłynęły 52 wnioski od przedsiębiorców zatrudniających w sumie 236 pracowników.

- Zdajemy sobie sprawę, że już teraz wielu przedsiębiorców stoi w obliczu utraty płynności, a co za tym idzie niewypłacalności - tłumaczy Grażyna Krupa, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wołominie.

- Dla nich dojmujące są nie tylko zdrowotne skutki pandemii. Często już teraz grozi im utrata dorobku wielu lat pracy. Dlatego natychmiast uruchomiliśmy nabór wniosków o pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców, którzy prowadzili działalność gospodarczą przed dniem 1 marca 2020 roku. W kwietniu, w ciągu dwóch dni od ogłoszenia naboru, do urzędu wpłynęły wnioski od 52 pracodawców, zatrudniających łącznie 236 pracowników. Czekamy na kolejne - dodaje.

Czytaj: Otwock przeciera szlaki. Takiego rozwiązania jeszcze nikt nie stosował

Wnioski do urzędu można składać elektronicznie poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Urząd pracy zachęca pracodawców do właśnie takiej formy składania dokumentów. Forma elektroniczna umożliwi  pracownikom urzędu sprawniejsze rozpatrywanie wniosków. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się składanie wniosków o pożyczkę w formie papierowej, poprzez wypełnienie i podpisanie wniosku wraz z dwoma egzemplarzami umowy. Dokumenty w formie papierowej najlepiej wysłać pocztą tradycyjną na adres urzędu.

- Uruchomiliśmy także infolinię wsparcia - dodaje dyrektor Grażyna Krupa. - Telefony oraz adresy mailowe pracowników urzędu, którzy pomogą przedsiębiorcom w wypełnianiu wniosków oraz odpowiedzą na wszystkie pytania i wątpliwości, są dostępne na naszej stronie www.wolomin.praca.gov.pl.

W najbliższych dniach  zostaną uruchomione nabory wniosków, dotyczące kolejnych instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców. Będzie to nabór na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne – w przypadku mikro-, małych i średnich przedsiębiorców.

W ustawie przewidziano także dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności dla przedsiębiorców niezatrudniających pracowników. W tym przypadku urząd również ogłosi nabór wniosków.

O dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku dochodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19,  będą mogły się ubiegać również organizacje pozarządowe.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!