PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Kielce: O połowę mniej dyrektorów w urzędzie miejskim

  • PAP/TK    25 marca 2019 - 19:16
Kielce: O połowę mniej dyrektorów w urzędzie miejskim
Urząd Miasta w Kielcach (fot. wikipedia.org/Paweł Cieśla)

12 wydziałów i cztery komórki na prawach wydziałów zamiast dotychczasowych 22 – tak będzie wyglądała struktura Urzędu Miasta w Kielcach po reorganizacji, która rozpocznie się 1 kwietnia i potrwa około trzech miesięcy.




Prezydent Kielc Bogdan Wenta podczas poniedziałkowej(25 marca) konferencji prasowej zapowiedział reorganizację kieleckiego magistratu. Podkreślił, że przy pracach nad projektem nowej struktury urzędu brane były pod uwagę głosy mieszkańców, opinie pracowników, konsultowano się też w tej sprawie z innymi urzędami w kraju.

Pełnomocnik prezydenta Leszek Papaj, odpowiedzialny za przygotowanie projektu reorganizacji poinformował, że zamiast 22 dotychczasowych wydziałów w nowej strukturze organizacyjnej urzędu będzie ich 12 oraz cztery komórki na prawach wydziału (Kancelaria Prezydenta, Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi, Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego i Biuro ds. Inteligentnego Zarządzania Rozwojem - Smart City).

- Było za dużo wydziałów, wśród których były i takie, które liczyły po trzy, cztery czy pięć osób. Jeżeli w regulaminie miasta jest zapis, że najmniejszą komórką jest referat, który musi liczyć pięć osób, to nie może być wydziału, który liczy trzy osoby, do tego dyrektor i sekretarka. Uważamy, że struktura urzędu była zbyt rozproszona, a część wydziałów podzielono w sposób nieadekwatny do tego czym się zajmowały - wyjaśnił przyczyny reorganizacji Papaj. Dodał, że jego zdaniem wydział powinien liczyć od 40 do 50 osób, a mniejsze komórki powinny być biurami.

W nowej strukturze urzędu nowością będzie Kolegium Prezydenta. Pełnomocnik prezydenta zaznaczył, że nie jest to organ formalny, tylko opiniująco-doradczy.

- Chodzi nam o to, aby weryfikować wszelkie wydatki w mieście powyżej 300 tys. zł. Zależy nam na tym, aby ten organ miał odpowiednią wiedzę na ten temat, a wszyscy ci, którzy wydatkują publicznie pieniądze mieli jasność, że ktoś ich jeszcze sprawdzi i zatwierdzi ich decyzję - podkreślił pełnomocnik prezydenta. Członkami stałymi kolegium będą prezydent miasta, jego zastępcy, skarbnik i sekretarz miasta.

- Natomiast dyrektorzy wydziałów będą członkami kolegium tylko w sprawach, które będą dotyczyły wydziałów, którymi kierują. W pracach kolegium będą też brali udział eksperci zaproszani przez prezydenta miasta - wyjaśnił Papaj. Dodał, że "z 12 wydziałów, dwa są zupełnie nowe". Chodzi o wydziały - Komunikacji Społecznej oraz Administracji. Pierwszy z nich będzie zajmował się m.in. budżetem obywatelskim, konsultacjami społecznymi i współpracą z organizacjami pozarządowymi.

- Chcemy rozszerzyć tę współpracę między miastem a tymi organizacjami. Z naszych kontroli wynika, że ta współpraca nie należy niestety do najlepszych. Te pieniądze rozdysponowane przez miasto powinny służyć większemu gronu osób. Zmieni się także sposób konsultacji społecznych. Zależy nam na tym, żeby niektóre sprawy, jak np. budowa skweru, były konsultowane tylko z wąską grupą mieszkańców, a nie z całym miastem - podkreślił Papaj.

Drugi z nowo utworzonych wydziałów (Administracji) będzie zajmował się zamówieniami publicznymi, inwestycjami prowadzonymi przez miasto oraz usługami informatycznymi.

Reorganizacja urzędu rozpocznie się 1 kwietnia i ma potrwać około trzech miesięcy. Dotychczas w urzędzie na stanowiskach kierowniczych (dyrektorzy i ich zastępcy) pracowało 40 osób. Po reorganizacji pozostanie ich 26.

Nie wiadomo na razie ile osób może stracić pracę w wyniku reorganizacji urzędu. - Część urzędników otrzyma wypowiedzenia zmieniające warunki pracy. Ale chcemy zapewnić pracę wszystkim, którzy są zatrudnieni w urzędzie. Podejdziemy do tej sprawy ewolucyjnie. Część osób może w tym roku przejść na emeryturę. Wiemy, że jest przerost zatrudnienia, ale ci ludzie nie są winni, że zostali tutaj zatrudnieni. To dyrektorzy sprawdzą umiejętności tych pracowników. Musimy dać wszystkim szansę - zapewnił pełnomocnik prezydenta.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Lech, 2019-03-26 09:16:51

    No, proszę. Można ? Można !!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.