PARTNER PORTALU
  • BGK

Konkursy na dyrektorów instytucji kultury: procedury, terminy

  • Michał Wroński    19 kwietnia 2019 - 08:21
Konkursy na dyrektorów instytucji kultury: procedury, terminy
Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego określa jak powinien przebiegać konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury. (fot. mok.jastrzebie.pl)

Jak powinien przebiegać konkurs na stanowisko dyrektora instytucji kultury? Kiedy i w jaki sposób powinien zostać ogłoszony? Reguluje to wydane właśnie rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury.




Rozporządzenie zostało opublikowane 18 kwietnia w Dzienniku Ustaw RP i – jak można przeczytać w jego tekście (publikuje go w dziale „multimedia”) – wchodzi w życie dzień później (tj. od 19 kwietnia).

Zgodnie z rozporządzeniem informację o zamiarze ogłoszenia konkursu na dyrektora instytucji kultury podaje jego organizator, przekazując tę informację do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej oraz samym pracownikom tejże instytucji nie później niż rok przed upływem okresu, na jaki został powołany dotychczasowy dyrektor instytucji artystycznej oraz nie później niż cztery miesiące przed upływem okresu, na jaki został powołany dotychczasowy dyrektor instytucji kultury innej niż instytucja artystyczna.

Czytaj: Instytucje kultury wymknęły się samorządom spod kontroli? Jest raport NIK

Terminy te nie obowiązują w sytuacji konkursu przeprowadzanego w związku z wygaśnięciem aktu powołania lub odwołaniem dotychczasowego dyrektora instytucji kultury przed upływem okresu, na jaki został powołany, a także w przypadku konkursu na dyrektora nowej instytucji kultury.

Sam konkurs musi zostać ogłoszony nie później niż na pół roku przed upływem okresu, na jaki został powołany dotychczasowy dyrektor instytucji artystycznej oraz na 3 miesiące przed upływem okresu, na jaki został powołany dotychczasowy dyrektor instytucji kultury innej niż instytucja artystyczna.

Ogłoszenie o konkursie musi zostać zamieszczone w BIP-ie oraz na stronie internetowej zarówno organizatora konkursu, jak też samej instytucji kultury, a także w co najmniej jednym dzienniku (lub jego internetowym wydaniu) o zasięgu ogólnokrajowym oraz co najmniej regionalnym.

Czytaj: Wydatki samorządów w kulturę podsumowane

Zgodnie z rozporządzeniem organizator konkursu ustala szczegółowy regulamin i harmonogram pracy komisji konkursowej, przeprowadzenie przez nią konkursu następuje w trakcie co najmniej dwóch posiedzeń, zaś uchwały podejmuje ona w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

Multimedia



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.