PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruszył internetowy serwis dla pracowników do obsługi PPK

  • PAP/KM    20 sierpnia 2019 - 06:50
Ruszył internetowy serwis dla pracowników do obsługi PPK
Serwis umożliwia pracownikom m.in. sprawdzanie stanu oszczędności (fot. archiwum)

PZU uruchomił internetowy serwis do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych, który umożliwia pracownikom sprawdzanie stanu oszczędności, kontrolowanie wysokości wpłat odprowadzanych przez pracodawcę na ich rachunek w PPK oraz składanie zleceń - poinformowała spółka.




  • 1 stycznia 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych.
  • Wprowadza ona dobrowolny i powszechny system długoterminowego oszczędzania.
  • Do programu może przystąpić każda osoba zatrudniona, która podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym.

- Pracownikom oferujemy łatwy dostęp do ich rachunków dzięki intuicyjnej w użytkowaniu i dostępnej o każdej porze platformie inPZU - poinformował wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek, odpowiedzialny w grupie PZU za Pracownicze Plany Kapitałowe. Przypomniał, że w maju spółka uruchomiła serwis e-PPK dla pracodawców.

Jak dodał, internetowe serwisy są bezpłatne i dostępne pod adresem inPZU.pl.

- Platforma inPZU to wiele możliwości i usług pod jednym adresem. W panelu PPK pracownicy znajdą informację o stanie swoich oszczędności i dokonywanych wpłatach, a także o wycenie i stopie zwrotu funduszy PPK. Będą mogli składać zlecenia dotyczące, m.in. wysokości wpłat, podjęcia pieniędzy, a także decydować o zmianie sposobu inwestowania ich oszczędności - tłumaczy Żółtek.

Jak podkreślił, bezpieczeństwo zapewnia zatwierdzanie zleceń kodem, który użytkownicy otrzymują SMS-em.

1 lipca, kiedy wystartowały Pracownicze Plany Kapitałowe, Grupa PZU ogłosiła, że podpisała kilkadziesiąt umów o zarządzanie PPK. W połowie lipca umowę o zarządzanie PPK podpisała z PZU zatrudniająca kilkanaście tysięcy pracowników Grupa Kapitałowa Orlen.

Na początku maja TFI PZU SA zostało wpisane do ewidencji prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju.

Przeczytaj: Raport: o PPK słyszało już 62 proc. pracowników dużych firm, wcześniej 42 proc.

1 stycznia 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Wprowadza ona dobrowolny i powszechny system długoterminowego oszczędzania. Do programu może przystąpić każda osoba zatrudniona, która podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym. Oszczędności tworzone będą wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo. Pierwsza tura "wejścia do systemu", dotycząca największych pracodawców, zatrudniających 250 osób lub więcej, odbywa się 1 lipca br.

Ustawa o PPK przewiduje termin do 25 października na zawarcie umowy o zarządzanie z instytucjami finansowymi. Natomiast do 12 listopada pracodawcy muszą zawrzeć drugą umowę - o prowadzenie PPK. Dopiero ta umowa pociąga za sobą obowiązek przekazywania składek.

Oszczędności emerytalne w ramach PPK tworzone będą wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo. Tzw. podstawowe wpłaty do PPK, finansowane przez pracowników i pracodawców wyniosą: 2 proc. wynagrodzenia brutto, które zapłaci pracownik, przy czym osoby zarabiające mniej niż 120 proc. minimalnego wynagrodzenia mogą wnioskować o obniżenie składki do 0,5 proc. Pracodawca ma wpłacać 1,5 proc. wynagrodzenia brutto pracownika. Dopłata z państwowego Funduszu Pracy wyniesie 20 zł miesięcznie, co w skali roku daje 240 zł. Dodatkowo w pierwszym roku pracownicy otrzymają także tzw. wpłatę powitalną w wysokości 250 zł. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Marlena, 2019-08-31 15:44:11

    To gratka zwłaszcza dla młodych. I tez o to chodzi, zeby system usprawniac najnowszymi technologiami. Tak jest zreszta wygodniej i prościej

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.