Sektor publiczny w Europie Środkowo-Wschodniej nie wykorzystuje potencjału sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja to narzędzie, które z powodzeniem może wykorzystać w swojej działalności sektor publiczny (fot. pixabay.com)
Jak wynika z badania IDC European Tech and Industry Pulse Survey, 30 proc. organizacji sektora publicznego z Europy Zachodniej już korzysta z rozwiązań wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji w codziennej działalności, a kolejne 20 proc. planuje wdrożenie rozwiązań z zakresu AI (Artificial Intelligence) do końca roku. W Europie Środkowo-Wschodniej jest to odpowiednio 3 proc. i 8 proc. AI to obszar, który mimo możliwości, jakie daje, wciąż pozostaje tu niewykorzystany.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
- Podczas gdy Europa Zachodnia chętnie sięga po oferowane przez AI rozwiązania, jej środkowo-wschodnia część pozostaje daleko w tyle pod kątem stopnia zaawansowania technologicznego.
- Świadczy o tym m.in. pozycja poszczególnych krajów w Indeksie Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego 2020, opublikowanym przez Komisję Europejską.
- Pierwsze trzy miejsca zajęły: Finlandia, Szwecja i Dania, a trzy ostatnie: Rumunia, Grecja oraz Bułgaria. Pozytywny wyjątek stanowi Estonia, która jest jednym z liderów cyfryzacji w Europie.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE1