PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Zawiercie: Miasto i pracodawcy łączą siły. Cel: zatrzymać młodych

  • PAP/TK    21 marca 2019 - 16:56
Zawiercie: Miasto i pracodawcy łączą siły. Cel: zatrzymać młodych
Jako Zawiercie mamy ogromny potencja - twierdzi Jerzy Kozicz, prezes zarządu, CMC Poland Sp. z o.o. (fot.Urząd Miejski w Zawierciu)

Potrzeba zatrzymania w średnim mieście, jakim jest Zawiercie (Śląskie) młodych ludzi i stworzenia im atrakcyjnych warunków do życia to wniosek z warsztatów zorganizowanych przez władze miasta i powiatu oraz największego pracodawcę.




  • Nawet 4 tys. zł brutto na dzień dobry - na tyle mogą liczyć absolwenci jednej z klas patronackich firmy CMC Poland (dawna Huta Zawiercie).
  • Wśród uczniów można jedna zauważyć niechęć do kształcenia się w kierunkach technicznych.
  • Władze Zawiercia oraz lokalni przedsiębiorcy szukają sposobów na to, jak zatrzymać wyludnianie się miasta. Jednym z nich, ma być stworzona wspólnie oferta edukacyjna powiązana z gwarancją zatrudnienia.

Wnioski z dwudniowych warsztatów przeprowadzonych metodą charette, których głównym partnerem była firma CMC Poland (dawna Huta Zawiercie), przedstawili podczas czwartkowej konferencji prasowej w Zawierciu prezydent tego miasta Łukasz Konarski (komitet Zawierciańska Odnowa), starosta zawierciański Gabriel Dors (PiS) i prezes CMC Poland Jerzy Kozicz.

Ten ostatni akcentował, że zatrudniająca dziś ok. 2 tys. osób firma w najbliższych dziesięciu latach będzie potrzebowała ok. 1 tys. nowych pracowników. Wiąże się to zarówno ze zmianą pokoleniową, czego następstwem będzie ok. 500 wakatów, jak i rozwojem, w tym nową inwestycją - budową walcowni wartej ponad 300 mln zł.

Kozicz deklarował, że firma, konkurując kapitałem ludzkim jakościowym, nie kosztowym, chce zatrudniać przede wszystkim mieszkańców miasta i powiatu. Oferuje m.in. absolwentom klasy patronackiej w jednej z miejscowych szkół pierwszą płacę ponad 4 tys. zł brutto (średnia płaca tam to ok. 7,3 tys. zł brutto). CMC Poland dostrzega jednak niechęć - też wśród lokalnej społeczności - do kształcenia dzieci w zawodach technicznych.

Stąd - jak zaznaczył prezydent Zawiercia - miasto zamierza działać m.in. na rzecz zmiany postrzegania takich zawodów, szczególnie potrzebnych w tym ośrodku, ze względu na specyfikę miejscowego przemysłu. Obok CMC Poland działają tam m.in. inne firmy z branży metalowej, jak Konsorcjum Stali czy CSK Return. - Tak naprawdę miasto żyje z produkcji - tacy pracownicy są potrzebni, taką modę będziemy starali się wytworzyć - mówił Konarski.

- Zaczynamy już wdrażać kształcenie zawodowe odpowiadające na potrzeby rynku. Będziemy tworzyć klasy z tymi zawodami, które będę mu odpowiadały - zadeklarował starosta zawierciański. Mówił o co najmniej jednej klasie na potrzeby największego pracodawcy, ale też innych, odpowiadających innym przedsiębiorcom.

Prezes CMC Poland nawiązał do metody charette, która zakłada intensywną dyskusję osób i przedstawicieli zainteresowanych instytucji, prowadzącą do ustalenia wspólnego kierunku zmian. Jak ocenił, przeprowadzony w Zawierciu dialog dał odpowiedzi na wyzwania, przed którymi stoi wiele średnich miast w Polsce.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Bolo b29, 2019-03-24 00:36:37

    Średnia 7,3 No dyrektor ma.40000 a robol 3 000 średnia ponad 7 000 A młodym 4000 ccm to wykańczalnia ludzi a młodzi powiem tyle spierniczajcie jak najdalej od cmc

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.