PARTNER PORTALU
  • BGK

Zmiany w strukturze krakowskiego magistratu. Nowością Krakowskie Centrum Świadczeń

  • PAP/JS    17 grudnia 2018 - 16:46
Zmiany w strukturze krakowskiego magistratu. Nowością Krakowskie Centrum Świadczeń
Liczba wydziałów w Urzędzie Miasta pozostanie taka sama jak była - będzie ich 40 (Fot. Tomasz Stankiewicz / krakow.pl)

Utworzenie Krakowskiego Centrum Świadczeń, w którym będzie można załatwić wszystkie formalności związane ze świadczeniami - zasiłkami rodzinnymi, dodatkami mieszkaniowymi, świadczeniami opiekuńczymi, 500+ - to jedna ze zmian w strukturze magistratu wprowadzona przez prezydenta Majchrowskiego.




  • Zmiany będą dotyczyć także jednostek miejskich.
  • Na dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa ogłoszony jest konkurs, dyrektorem Zarządu Cmentarzy Komunalnych zostanie Paweł Sularz, a Zarządu Inwestycji Miejskich Iwona Król.
  • Na dyrektorów trzech wydziałów: edukacji, biura ds. podatków VAT oraz Zarządu Dróg Miasta prowadzone są lub będą konkursy.

Liczba wydziałów w Urzędzie Miasta pozostanie taka sama jak była - będzie ich 40, z tym, że część zostanie zlikwidowana lub połączona z innymi. Zmiany zaczną obowiązywać od 1 stycznia.

Na konferencji prasowej prezydent Jacek Majchrowski mówił, że początek kadencji to najlepszy czas na zmiany strukturalne i personalne, a są one wprowadzane, by urząd "jak najsprawniej odpowiadał na potrzeby mieszkańców", a jego struktura była przejrzysta i czytelna.

- Zawsze uważałem, że odpowiedzialne funkcje w urzędzie powinni pełnić ci, którzy znają się na materii, którą mają zarządzać. Nigdy nie włączałem tutaj osób, które są działaczami politycznymi, a tylko te, które mają doświadczenie w pracy urzędniczej - powiedział Majchrowski.

Majchrowski dodał, że w pierwszej kolejności stosuje zasadę awansu wewnętrznego. W ten sposób zaprzeczył doniesieniom medialnym jakoby w Urzędzie Miasta miały znaleźć pracę osoby z Urzędu Marszałkowskiego.

Najpoważniejszą zmianą dla mieszkańców będzie utworzenie Krakowskiego Centrum Świadczeń, w którym w jednym miejscu będzie można załatwić wszystkie formalności związane ze świadczeniami. Dyrektorem Centrum zostanie dotychczasowy dyrektor Wydziału Spraw Społecznych Jan Żądło.

Nowym wydziałem będzie Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia (powstały na bazie zlikwidowanego Biura Miejski Ośrodek Wspierania Inicjatyw Społecznych, Biura ds. Ochrony Zdrowia oraz Biura ds. Osób Niepełnosprawnych). Jego dyrektorem będzie Elżbieta Kois-Żurek. "Zadaniem wydziału będzie kreowanie i koordynacja polityki społecznej miasta, z większym niż do tej pory naciskiem na współpracę z ruchami miejskimi oraz zwróceniem uwagi na grupy społeczne, które wymagają szczególnej opieki, jak seniorzy czy młodzież" - mówił Majchrowski.

Połączone Biuro Funduszy Europejskich, Wydział Planowania i Monitorowania Inwestycji oraz część Wydziału Rozwoju Miasta utworzą nowy Wydział Strategii, Planowania i Monitorowania Inwestycji, którym pokieruje Janusz Moskwa.

Prezydent poinformował, że z dawnego Wydziału Rozwoju zostanie wyodrębniony Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji, bo miastu zależy na wzmocnieniu współpracy z inwestorami, wspieraniu przedsiębiorców oraz start up-ów. Dyrektorem tego wydziału zostanie Katarzyna Wysocka.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.