PARTNERZY PORTALU

Analiza: branżę handlową po pandemii koronawirusa czekają głębokie zmiany

  • PAP    5 maja 2020 - 17:27

Branżę handlową po pandemii koronawirusa czekają głębokie zmiany, wynikające m.in. ze zmian zwyczajów zakupowych klientów - wynika z analizy opublikowanej we wtorek przez Cushman & Wakefield.




Jak zauważyli analitycy międzynarodowej firmy zarządzającej nieruchomościami Cushman & Wakefield, choć ograniczenia dotyczące centrów handlowych zostały 4 maja zniesione, to funkcjonowanie galerii nadal stoi pod dużym znakiem zapytania. "Z jednej strony zarządcy i właściciele muszą szybko wdrożyć wiele środków związanych z zapewnieniem klientom bezpiecznych warunków, z drugiej strony nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak sami klienci zachowają się w tej nowej rzeczywistości, a także czy szybko, jeśli w ogóle, powrócą do swoich dawnych zwyczajów zakupowych" - zaznaczyła, cytowana w analizie, Małgorzata Dziubińska z działu doradztwa i badań rynkowych spółki.

Analitycy wskazali, że jedną z istotnych zmian wynikających z epidemii koronawirusa jest gwałtowny spadek popytu m.in. na ubrania i obuwie w tradycyjnych sklepach, podczas gdy np. apteki, sklepy spożywcze i wielkopowierzchniowe z trudem nadążają z uzupełnianiem półek. Pod presją działają też operatorzy sklepów internetowych, którzy aby sprostać rosnącemu popytowi zatrudniają nowych pracowników, zmuszeni są wydłużać czas dostawy. "Rzadko w branży handlowej obserwuje się tak skrajne przeciwieństwa - jeden sektor stara się nadążyć z obsługą zamówień, a drugi - przetrwać" - napisano.

Według autorów publikacji pewne jest, że obecnie wydarzenia zmienią branżę handlową. "Firmy odzieżowe jak na przykład LVHM, czyli koncern, do którego należą takie marki, jak Louis Vuitton, Kenzo, Bulgari, Christian Dior szyją maseczki ochronne i fartuchy szpitalne zamiast sukni wieczorowych" - napisano.

Wskazano, że marki jednoczą siły, modyfikują strategię, ale w nowej rzeczywistości niezbędna jest współpraca z wynajmującymi, deweloperami i instytucjami finansującymi. "To może być najważniejszy moment w historii naszego kraju, kiedy właściciele i najemcy powinni nawzajem się wspierać. Pośrednicy i doradcy z firm nieruchomościowych mogą ułatwić ich wzajemne relacje, zapewniając, aby ten ekosystem koncentrował się na pracownikach branży i konsumentach" - czytamy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA





×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.