PARTNER PORTALU
  • BGK

Badanie: co trzeci Polak zrobił już na początku grudnia zakupy świąteczne

  • PAP    12 grudnia 2019 - 12:27

Na początku grudnia co trzeci Polak miał już za sobą zakupy świąteczne; na ostatnią chwilę bożonarodzeniowe sprawunki częściej odkładają mężczyźni niż kobiety - wynika z badania zleconego przez CBRE. Dodano, że pod choinką znajdziemy głównie kosmetyki, zabawki i książki.




"Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez internet" - czytamy w badaniu. Połowa Polaków przeznaczy na zakupy świąteczne od 2 do 4 godzin. Co piąty na poszukiwaniu prezentów spędzi od 5 do 8 godzin, a co dziesiąty powyżej 8 godzin.

Centrum handlowe przed świętami odwiedzi co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji - dodano. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów.

Jak podkreślili autorzy badania, na początku grudnia co trzecia osoba zakupy miała już za sobą, a reszta dopiero ruszy do sklepów. "Dla prawie połowy Polaków piątkowe obniżki cen w ramach Black Friday, który wypadł w tym roku 29 listopada, nie były wystarczającą motywacją do zakupów prezentów świątecznych. Większość z nas na promocje będzie polowało później" - czytamy w czwartkowym komunikacie.

Dodano, że 63 proc. osób wskazuje, że promocyjna cena wpływa na decyzję o zakupie, a na produkt z promocji dużo częściej decydują się kobiety - 72 proc. w porównaniu do 54 proc. mężczyzn.

86 proc. badanych w tym roku planuje lub kupiło prezenty świąteczne. Najpopularniejszymi pomysłami na obdarowanie bliskich są kosmetyki, zabawki i książki. Dużym zainteresowaniem cieszą się też perfumy i ubrania.

Większość ankietowanych planuje przeznaczyć na prezent do 100 zł, powyżej 200 zł zdecyduje się co piąty badany, również co piąty wyda mniej niż 50 zł.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI 29.11-3.12.2019 r. na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej 1028 osób powyżej 18. roku życia. Kwoty dobrano według reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.