Partner portalu

Będziemy jeździć 30 km/h w każdym mieście w Europie?

Parlament Europejski chce ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym i zerowej tolerancji dla kierowców pod wpływem alkoholu. Ma to przyczynić się do osiągnięcia celu zerowej liczby ofiar śmiertelnych na drogach UE do 2050 roku.
  • W projekcie rezolucji, przyjętym w środę 615 głosami za, przy 24 przeciw i 48 wstrzymujących się, przypomniano, że rocznie na drogach w UE ginie około 22 700 osób, a około 120 000 zostaje poważnie rannych.
  • Średnia liczba ofiar śmiertelnych na drogach w UE to 42 osoby na milion mieszkańców. W Polsce wynosi ona 65. 
  • Nadmierna prędkość jest odpowiedzialna za około 30 proc. śmiertelnych wypadków drogowych.
strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE17

  • KUZYN 2021-10-12 21:09:22
    ZAPEWNE ODPOWIEDNIE SŁUŻBY POWINNY PRACOWAĆ NAD POPRAWIENIEM BEZPIECZEŃSTWA PIESZYCH I POZOSTAŁYCH UŻYTKOWNIKÓW DRÓG, ALE ŻEBY TERAZ OBUDZIŁ SIĘ PARLAMENT EUROP.??? JEST TAM JUŻ JAKAŚ POLSKA EUROPOSŁANKA, CO MIĘSA PROPONUJE NIE SPOŻYWAĆ I INNYCH.-GDYBY GŁUPOTA MOGŁA FRUWAĆ. !!!
  • Cze 2021-10-07 15:02:47
    Czekam aż posłowie zaczną respektować obecne przepisy, bo wprowadzają jakieś projekty, a sami nie potrafią dostosować prędkości, tylko wymachują legitymacjami poselskimi i unikają odpowiedzialności.
  • Maruisz 2021-10-07 11:32:29
    Eurokraci z Brukseli co jeszcze wymyślą aby uprzykrzyć jazdę kierowcom i ich dyskryminować ? Powinni zrobić 20km/h aby dziadek na rowerze mógł szybciej jechać niż samochody ale jazda ponad 30-40km/h to żaden problem wykręcić pedałami dla przeciętnego rowerzysty. Już teraz widzę rowerzystów jadących ...ulicami szybciej niż samochody i wydaje mi się ,że ograniczenia prędkości to głównie z powodu nacisku lobby rowerowego. Jak wytłumaczyć durniom decydentom ,że samochód jadący 30km/h na niższych przełożeniach biegów spala więcej paliwa i emituje więcej spalin do atmosfery i gdy do tego dojdą częste progi zwalniające ktoś kto umie myśleć logicznie i naukowo to dojdzie do tego samego wniosku .Mnie uczono na kursie kierowcy na czym polega jazda ekonomiczna i dlaczego samochód spala więcej paliwa i więcej dymi ale obecnie różnej maści doradcy ,eksperci ,decydenci ,urzędnicy o tym celowo zapomnieli lub tańczą jak im Bruksela każe. Natomiast dobrze wiedzą jak najlepiej ściągać , pobierać , kasę od kierowców parkometry ,mandaty do budżetu miast i jak wiadomo kierowcy w kraju są źródłem utrzymania setek tysięcy ludzi z usług motoryzacyjnych .  rozwiń

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!