Partner portalu

Deloitte: 73 proc. konsumentów w Polsce ma świadomość, że ich dane są wykorzystywane w sieci

  • PAP
  • 18 października 2021 - 10:18
73 proc. konsumentów w Polsce ma świadomość wykorzystywania ich prywatnych danych w internecie, a co dziesiąty wie, jak nie dać się śledzić w sieci - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Według raportu "Digital Consumer Trends 2021" Deloitte 73 proc. ankietowanych Polaków uważa, że firmy, z którymi wchodzą w interakcję przez internet, wykorzystują ich dane osobowe. Najwięcej - 81 proc. respondentów z grupy wiekowej 25-34 lata potwierdza, że ma taką świadomość. Zdaniem ekspertów Deloitte niepokojący natomiast jest fakt, że 32 proc. pytanych w wieku 55-65 lat nie wie, że ich dane osobowe są wykorzystywane przez różne podmioty.

Cytowana w informacji Deloitte Karolina Smolarek, senior associate w kancelarii Deloitte Legal zwróciła uwagę, że postanowienia RODO nakładają na organizacje szereg obowiązków, w szczególności związanych z transparentnością czy prawami osób, których dane osobowe są przetwarzane.

strefa premium

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU SAMORZĄDOWEGO

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE0

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!