PARTNER PORTALU
  • BGK

Dyrektorzy wydziałów wracają. Rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych

  • pt    4 stycznia 2019 - 20:02
Dyrektorzy wydziałów wracają. Rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych
Poprzednie rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych obowiązywało od 19 maja 2018 r. (fot. fotolia)

1 stycznia weszła w życie nowela rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, która przywraca stanowisko dyrektora wydziału.




Poprzednie rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych obowiązywało od 19 maja 2018 r.

Rozporządzenie wprowadziło m.in. zmiany w katalogu stanowisk polegające na wyodrębnieniu do oddzielnej liczby porządkowej występującego we wszystkich urzędach samorządowych stanowiska dyrektora departamentu (biura). Samorządowcy już w maju zwracali uwagę, że nowe rozporządzenie w załączniku z tabelami nie zawiera stanowiska dyrektora wydziału. Są tylko dyrektorzy departamentów oraz naczelnicy wydziału bądź jednostki równorzędnej. Podczas gdy w znacznej większości samorządów struktura obejmuje wydziały i biura (na czele których stoją dyrektorzy) oraz referaty.

Czytaj: 10 najważniejszych zmian w prawie, które wchodzą w życie w Nowym Rokuz

JST podkreślały, że bez zmiany rozporządzenia samorządy staną zapewne przed koniecznością zmiany regulaminów organizacyjnych i zmiany wydziałów na departamenty, bądź zmiany stanowiska na naczelnika, które jest jednak uważane za stanowisko niższe.

Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego uznała za konieczne przywrócenie  poprzedniego stanu, czyli możliwości tworzenia stanowiska dyrektora wydziału (jednostki równorzędnej).

W efekcie został przygotowany projekt zmian rozporządzenia, który przywraca stanowisko dyrektora, co umożliwi tworzenie w urzędach stanowiska dyrektora wydziału.

Zgodnie z nowelizacją pracownik samorządowy zatrudniony w dniu wejścia w życie rozporządzenia na stanowisku nieprzewidzianym w rozporządzeniu (czyli dyrektora wydziału) może być zatrudniony na tym stanowisku do 31 grudnia 2018 r. Proponowana zmiana pozwoli na dalsze zatrudnianie osób na stanowisku dyrektora wydziału po dniu 31 grudnia 2018 r.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.