PARTNERZY PORTALU

Eksperci: branża dóbr luksusowych może się skurczyć w br. o 20-35 proc.

  • PAP    11 maja 2020 - 13:20

Z powodu kryzysu wywołanego koronawirusem rynek dóbr luksusowych może w tym roku skurczyć się o 20-35 proc. - ocenia Bain & Company. Powrót do wyników z 2019 r. nastąpi w 2022 lub 2023 r.; udział Chin w tym sektorze sięgnie prawie 50 proc. do 2025 r. - wskazują eksperci.




"W związku z kryzysem związanym z Covid-19, mocno ucierpi branża produktów luksusowych. W obliczu globalnego załamania gospodarczego spowodowanego licznymi ograniczeniami na kluczowych rynkach, branża luksusowa stoi przed bezprecedensowym wyzwaniem" - czytamy w najnowszym raporcie "Bain & Company Luxury Study 2020 Spring Update", przygotowanym we współpracy z Fondazione Altagamma - fundacją branżową włoskich producentów dóbr luksusowych.

Eksperci Bain & Company wskazują, że po spadku o około 25 proc. w pierwszym kwartale 2020 r., spowolnienie w drugim kwartale powinno być mniejsze. "Ale prognozuje się, że rynek w 2020 roku skurczy się nawet o 20-35 proc." - szacuje Bain & Company.

Wskazuje jednocześnie, że w Chinach już widać początki ożywienia gospodarczego. "Do 2025 roku udział Chin w rynku dóbr luksusowych wyniesie prawie 50 procent. Już widać, że podczas kryzysu wzrósł udział kanału online, a przewiduje się, że aktywność konsumentów z Chin w zakupach internetowych będzie rosnąć, osiągając 30 procent udziału w rynku w 2025 r." - czytamy. Jako region Chiny kontynentalne mogą stanowić 28 proc. rynku dóbr luksusowych, w porównaniu z 11 proc. z 2019 r.

Zdaniem Claudi D'Arpizio, partnera Bain & Company i autorki badania, kryzys spowodowany wybuchem pandemii zmusi branżę do bardziej kreatywnego myślenia i szybszego reagowania, aby sprostać nowym wymaganiom konsumentów, związanym ze zmianami w kanałach sprzedaży.

Sprzedaż online okazała się odporna na skutki pandemii, ale ograniczenia sprzedaży w tradycyjnych sklepach i domach handlowych doprowadziły do gwałtownego spadku przychodów - wskazują eksperci. Z powodu ograniczeń w międzynarodowych podróżach lotniczych, praktycznie zatrzymała się też turystyka zakupowa.

"Konsumenci, zwłaszcza w Azji, powoli wracają do normalności, a restrykcje związane z pandemią są powoli znoszone. Jednocześnie możemy spodziewać się zmian oczekiwań i zwyczajów zakupowych klientów, do czego marki luksusowe będą musiały się dostosować" - powiedziała Katarzyna Wal, menedżer w Bain & Company Polska.

Eksperci zwrócili uwagę na spadki sprzedaży we wszystkich kategoriach dóbr luksusowych, jednak najbardziej ucierpiała sprzedaż zegarków ze względu na wysokie ceny oraz brak oficjalnych platform sprzedaży online.

Według Bain & Company odrodzenie rynku dóbr luksusowych zajmie trochę czasu. Eksperci przewidują, że powrót do wyników z 2019 r. nastąpi dopiero w 2022 lub 2023 r. Od tego momentu rynek będzie stopniowo rósł, osiągając zgodnie z szacunkami 320-330 mld euro w 2025 r.

"Kanały online, które już osiągały dwucyfrowy wzrost w 2019 r., będą nadal rosnąć w siłę i uzyskają udział do 30 proc. rynku w 2025 r. To będzie się oczywiście wiązać ze wzrostem siły nabywczej młodszych pokoleń" - napisano.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!