PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Elektrownie Taurona mają zapasy paliwa na sto dni - spółka gwarantuje pewność dostaw energii

  • PAP    17 marca 2020 - 15:53

Przy obecnym obciążeniu elektrowni, grupa energetyczna Tauron ma zapasy paliwa - węgla, oleju opałowego i innych materiałów - na około sto dni. Jej przedstawiciele zapewniają, że mimo kryzysu związanego z koronawirusem, nie ma zagrożenia dla ciągłości dostaw prądu i ciepła.




Tauron należy do największych wytwórców i dystrybutorów energii elektrycznej - firma dostarcza prąd do ponad 5,5 mln odbiorców, głównie w południowej Polsce.

"Podjęte działania prewencyjne mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz ciągłość funkcjonowania Grupy Tauron, co z kolei gwarantuje pewność dostaw energii elektrycznej i ciepła dla naszych klientów" - powiedział prezes Grupy Tauron Filip Grzegorczyk, cytowany we wtorkowym komunikacie spółki.

Spółka Tauron Wytwarzanie, do której należą elektrownie Grupy, wobec zgromadzonych zapasów paliwa nie ma potrzeby korzystania z dostaw zewnętrznych przez co najmniej 30 dni. "Biorąc pod uwagę bieżące obciążenie naszych elektrowni, zgromadziliśmy zapasy paliw umożliwiające nieprzerwaną pracę jednostek przez około sto dni" - poinformowała rzeczniczka spółki Patrycja Hamera.

Na wypadek potencjalnej sytuacji kryzysowej w segmencie wytwarzania energii, Tauron Wytwarzanie zamówił 7 tys. całodziennych racji żywnościowych. Przedstawiciele firmy podkreślają, że jest to działanie o charakterze prewencyjnym.

Zarówno pracownicy elektrowni, jak i należących do Grupy Tauron kopalń węgla, przed wejściem do zakładów mają mierzoną temperaturę oraz wypełniają ankietę, dotyczącą potencjalnego zagrożenia koronawirusem.

Mimo czasowego zamknięcia punktów obsługi klienta i przejścia na obsługę zdalną, Tauron zapewnia, że nadzór nad siecią energetyczną prowadzony jest na bieżąco, przez całą dobę. Pracownicy służb technicznych zostali podzieleni na stałe zespoły bez możliwości rotacji pomiędzy nimi. Spółka ograniczyła też zaplanowane prace.

Pracownicy dokonują odczytów liczników oraz innego rodzaju prac tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnodostępnym, a jego obsługa nie wymaga wejścia do mieszkania. W pozostałych przypadkach Tauron prosi klientów o podawanie stanu licznika telefonicznie lub mailowo, poprzez formularz na stronie internetowej. Obsługa techniczna układów pomiarowo-rozliczeniowych wewnątrz lokali będzie prowadzona jedynie w przypadkach awaryjnych, przy braku zasilania.

"Prace planowe, związane z koniecznością wyłączenia odcinków linii energetycznej i wiążące się z brakiem zasilania, zostały czasowo wstrzymane. W przypadku wystąpienia wyłączeń awaryjnych, praca przy ich usuwaniu odbywać się będzie z zachowaniem podwyższonych zasad bezpieczeństwa osobistego pracowników i klientów" - podał Tauron.

Grupa zachęca do korzystania ze zdalnych form obsługi, czyli serwisu obsługowego Mój Tauron, infolinii oraz wysyłania wiadomości e-mail. W sprawie m.in. umów dotyczących dostaw energii klienci powinni kontaktować się pod numerem telefonu 32 606 0 606 w dni robocze w godzinach 7-20, lub pocztą elektroniczną pod adresem dom@tauron.pl. W sprawach związanych z dystrybucją energii właściwy jest adres info@tauron-dystrybucja.pl i telefon 32 606 0 616. W sprawach małych i średnich firm należy dzwonić pod nr 555 444 333 oraz pisać na adres firma@tauron.pl.

Większość pracowników biurowych Grupy została oddelegowana do pracy zdalnej lub zachęcona do skorzystania z opieki nad dziećmi. Powołano również interdyscyplinarne zespoły do reagowania na zmieniającą się sytuację dotyczącą rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.