PARTNERZY PORTALU
  • BGK
  • BGK

Łódź wspiera młodych przedsiębiorców

  • PAP    15 marca 2011 - 15:46
Łódź wspiera młodych przedsiębiorców

Ruszają dwa kolejne konkursy w ramach realizowanego od kilku lat programu "Młodzi w Łodzi". To 3. edycja konkursu na najlepszy biznesplan "Mam Pomysł na Biznes" oraz projekt "Językowzięci", którego celem jest promocja nauki mniej popularnych języków obcych.




W konkursie "Młodzi w Łodzi - Mam Pomysł na Biznes" mogą wziąć udział wszystkie początkujące firmy działające w mieście nie dłużej niż rok oraz młode osoby w wieku od 18. do 35. roku życia, które mają swój pomysł na biznes - poinformowano we wtorek podczas inauguracji konkursów.

Sprawdź notowania prezydent Łodzi

Konkurs organizowany jest w dwóch kategoriach - ogólnej oraz dla studentów łódzkich uczelni. Termin zgłaszania wniosków upływa 11 kwietnia. Osoby zakwalifikowane do pierwszego etapu uzyskają możliwość szkoleń oraz doradztwa z zakresu tworzenia profesjonalnego biznesplanu, procedury rejestracji działalności gospodarczej oraz prowadzenia księgowości w firmie. Biznesplany oceniać będzie Kapituła Konkursu, a ogłoszenie wyników zaplanowano na połowę czerwca.

Najlepszy projekt ma otrzymać 100 tys. zł od sponsora na wsparcie logistyczne, marketingowe oraz finansowe projektu. Swoje nagrody w każdej kategorii - w wysokości po 10 tys. zł - przyzna także prezydent Łodzi.

Prezydent miasta Hanna Zdanowska podkreśliła, że program "Młodzi w Łodzi" cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem młodych ludzi. "Daje on szanse, by zdolna, ambitna młodzież decydowała się na rozwój kariery właśnie w naszym mieście" - mówiła we wtorek Zdanowska.

Drugi konkurs "Młodzi w Łodzi - Językowzięci" adresowany jest - oprócz studentów - także do absolwentów łódzkich uczelni, którzy chcą poszerzać swoje umiejętności językowe, szczególnie jeżeli chodzi o mniej popularne języki, tj. m.in. chorwacki, duński, szwedzki, norweski czy portugalski.

Zdaniem władz miasta, inicjatywa spotkała się z zainteresowaniem ze strony działających w Łodzi firm z branży BPO (sektor usług dla biznesu - Business Process Outsourcing), których jest w mieście już ponad 20 i zatrudniają one w sumie niemal 6 tys. osób.

"To inicjatywa zupełnie pionierska, której w Polsce jeszcze nikt nie realizował. Łódź staje się centrum BPO, ale niektóre firmy tracimy ze względu na brak osób posiadających umiejętność komunikowania się w językach mniej popularnych" - uważa wiceprezydent miasta Marek Cieślak.

W konkursie mogą wziąć udział łódzcy studenci, którzy ukończyli przynajmniej jeden rok studiów i absolwenci łódzkich uczelni do 30. roku życia. Nagrodą jest 80-proc. dofinansowanie trzech semestrów kursu jednego z dziewięciu języków obcych poszukiwanych przez pracodawców, a jednocześnie mniej popularnych wśród studentów. Konkurs zakłada realizację trzech edycji, w ramach których wyłonionych zostanie łącznie 216 laureatów.

Chętni mogą się zgłaszać do 30 marca, a finaliści znani będą na początku kwietnia. W pierwszej edycji realizowane będą kursy z języków: czeskiego, duńskiego, fińskiego, niderlandzkiego, norweskiego oraz portugalskiego. Uruchomienie dwóch kolejnych edycji konkursu planowane jest w październiku tego roku oraz w marcu 2012 r. Wszystkie informacje na temat obu projektów dostępne są na stronie internetowej - www.mlodziwlodzi.pl

Program "Młodzi w Łodzi", przygotowany przez Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi przy współpracy z uczelniami wyższymi oraz pracodawcami, rozpoczął działalność w marcu 2008 roku. Jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Łodzią, zwiększenie liczby kandydatów na studia na kierunkach preferowanych przez pracodawców, a także poprawa wizerunku Łodzi.

Z programem współpracuje ponad 50 firm, z czego 17 finansuje stypendia dla najlepszych studentów oraz miejsca w domach studenckich. W ramach programu m.in. uruchomiono również portal praktyk i staży, realizowane są szkolenia "Twoja Kariera w Twoich rękach" oraz kampanie promocyjno-informacyjne skierowane do młodych ludzi.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.